فناوری اطلاعات

شکایت کارکنان توییتر از تعدیل نیروی 50 درصدی اخیر

همانطور که می‌دانید اخیراً ایلان ماسک شرکت توییتر را خرید و سمت مدیر عاملی این شرکت را برعهد گرفت. وی همچنین در نظر دارد تعداد کارکنان این کمپانی را به نصف میزان کنونی کاهش دهد و از این رو بسیاری از کارکنان توییتر قصد شکایت از شرکت را دارند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ خبری منتشر شده مبنی بر اینکه ماسک در تلاش برای کاهش هزینه های عملیاتی، قرار است نیروی کار توییتر را 50 درصد کاهش دهد. خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که کارمندان در همان روز یک شکایت دسته جمعی را در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم کردند که ادعا می کند این اقدام، قانون تعدیل و بازآموزی کارگران ایالات متحده (WARN) را نقض می‌کند و بر ضد قوانین فدرالی آمریکا است.

قانون WARN شرکت‌های دارای 100 کارمند یا بیشتر را ملزم می‌کند تا 60 روز قبل از اخراج 50 نفر یا بیشتر از این کارمندان، آن‌ها را مطلع کند تا به آنها فرصت کافی برای یافتن شغل جدید یا آموزش مجدد داده شود.

واشنگتن پست در گزارش اخیر خود نوشت دیروز ایمیلی برای کارکنان توییتر ارسال شد و در این ایمیل از تعدیل نیروی پیش‌رو سخن گفته شده است. همچنین به آنها اطلاع داده شد که تا ساعت 9 صبح امروز ایمیلی با موضوع «نقش شما در توییتر» دریافت خواهند کرد. کسانی که شغل خود را حفظ می‌کنند در ایمیل شرکت خود از این قضیه مطلع می‌شوند، اما کسانی که شغل خود را از دست می‌دهند از طریق ایمیل شخصی خود این خبر را دریافت خواهند کرد.

به گفته توییتر، اخراج کارکنان «متاسفانه برای اطمینان از موفقیت شرکت در راه پیش‌رو ضروری است». این شرکت گفت که دفاتر آن به طور موقت بسته خواهد شد و همه دسترسی به کارت شناسایی کارکنان از امروز به حالت تعلیق درخواهد آمد. توییتر مدعی است این کار «برای کمک به اطمینان از ایمنی هر یک از کارکنان و همچنین سیستم های توییتر و داده های مشتریان ضروری است».

این شکایت از دادگاه می‌خواهد تا حکمی صادر کند که توییتر را مجبور به اطاعت از قانون WARN کند. همچنین کارکنان با شکایت خود قصد دارند شرکت را از وادار کردن کارمندان به امضای اسنادی که می‌تواند حق دادخواهی آنها را از بین ببرد، باز دارد.

شانون لیس-ریوردان، وکیل شاکی، به بلومبرگ گفت: «ما امشب این شکایت را تنظیم کردیم تا مطمئن شویم کارمندان از حقوق خود محروم نیستند و راهی برای پیگیری حقوق خود دارند».

جالب اینجاست که این اولین بار نیست که ایلان ماسک با شکایت کارکنان اخراج شده مواجه می‌شود. در ماه ژوئن نیز تسلا از سوی دو کارمند سابق به دلیل این ادعا که تصمیمش برای اخراج حدود 10 درصد از نیروی کار شرکت ناقض قانون WARN است، تحت شکایت قرار گرفت.

جالب‌تر اینکه لیس-ریوردان وکیل مسئول این پرونده نیز بود. در نهایت یک قاضی فدرال به نفع تسلا رای داد و کارکنان در آن پرونده را مجبور کرد تا دعاوی خود را در دادگاهی داخلی (Closed-Door) پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا