کامپیوتر

سرویس Topics API گوگل مدیریت کوکی‌ها در کروم را آسان‌تر می‌کند

به نظر می‌آید گوگل تصمیم گرفته از سیستم جدیدی به نام Topics API برای ردیابی کوکی‌ها در مرورگر کروم استفاده کند تا با کنار گذاشتن فناوری در حال توسعه FLoC، کاربران از این سرویس برای مدیریت کوکی در مرورگر کروم استفاده کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ گوگل به تازگی اعلام کرده که در سیستم Topics API از مرورگر کروم و سوابق وبگردی کاربر استفاده شده تا فهرستی از موضوعات مورد علاقه وی مشخص شود. پس از آن سوابق وبگردی کاربر با فهرستی از 350 موضوع که توسط داده‌های خود گوگل به دست آمده دسته‌بندی می‌شود.

اما وب سایت‌ها برای نمایش تبلیغات به کاربر، ابتدا از طریق Topics API اطلاعات مربوط به موضوعات مورد علاقه وی را کسب کرده و سپس بر اساس آن تبلیغات را به کاربر نشان می‌دهند.

ساز و کار Topics API به صورتی در نظر گرفته شده که به عنوان مثال اگر کاربری به سایت‌های زیادی در زمینه ورزش و سلامتی مراجعه کند، مرورگر کروم علاقه وی در آن هفته را در موضوع ورزش تشخیص داده و این اطلاعات را با سرویس‌های تبلیغاتی به اشتراک می‌گذارد تا کاربر تبلیغات مرتبط با ورزش را مشاهده کند. در واقع Topics API یکی از سه موضوع مورد علاقه شما در سه هفته گذشته را با هر سایت و سرویس‌های تبلیغاتی آن به اشتراک می‌گذارد.

گوگل می‌گوید این موضوعات فقط تا سه هفته نگهداری و بعد حذف می‌شوند. ذخیره‌سازی اطلاعات و فرآیند پردازش آنها روی دستگاه خود کاربر انجام می‌گیرد و اطلاعات به هیچ سروری از جمله سرورهای گوگل منتقل نمی‌شود. کاربران کروم می‌توانند ببینند که سیستم چه موضوعاتی را برای آن‌ها تشخیص داده و موارد نامطلوب را حذف کرده یا این ویژگی را غیرفعال کنند.

فهرست موضوعات به‌صورت پیش‌فرض تعیین شده و گوگل اعلام کرده که برخی موضوعات مربوط به نژاد و جنسیت را لحاظ نمی‌کند. همچنین کاربران این امکان را خواهند داشت تا بخشی از سوابق وبگردی‌ را که نمی‌خواهند توسط کروم شناسایی و دسته‌بندی شود از دید سرویس‌های تبلیغاتی پنهان کنند. علاوه بر این گوگل اعلام کرده به زودی سرویس Topics API کار خود را به صورت آزمایشی آغاز می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا