کامپیوتر

سرفیس پرو ۸ با نمایشگر ۱۳ اینچی رونمایی شد

مایکروسافت در رویداد آنلاین خود از تبلت سرفیس پرو ۸ به عنوان جدیدترین و قدرتمندترین تبلت ۲ در ۱ خود رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ تبلت‌های سری سرفیس پرو یکی از بهترین محصولاتی هستند که طی سال‌های اخیر از سوی مایکروسافت راهی بازار شده‌اند. در واقع نمی‌توان این محصولات را تبلت دانست چرا که خود شرکت آن‌ها را محصولات ۲ در ۱ می‌داند؛ یعنی ترکیبی از تبلت و لپ‌تاپ. جدیدترین محصول از این سری هم دقایقی پیش تحت عنوان سرفیس پرو ۸ رونمایی شد که خود مایکروسافت آن را بزرگ‌ترین ارتقا در بین تبلت‌های سرفیس پرو از نسل ۳ تاکنون می‌داند؛ تبلتی که سال ۲۰۱۴ رونمایی و راهی بازار شده بود.

اگرچه طی چند سال گذشته در طراحی و قابلیت‌های سرفیس پروها تغییراتی را شاهد بودیم اما با نسل ۸ این تغییرات به اوج خود رسید و شاهد محصولی فوق‌العاده زیبا، کارآمد و جذاب با قابلیت‌های خوب هستیم. از جمله مهم‌ترین تغییراتی که سرفیس پرو ۸ به نسبت قبل داشته است، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی آن است که حواشی کمتری دارد و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین پشتیبانی از پورت تاندربولت ۴، صفحه کلید جدید با امکان مخفی کردن قلم سرفیس Slim Pen 2 و بسیاری موارد دیگر هم از جمله قابلیت‌های خوبی است که در سرفیس پرو ۸ مایکروسافت شاهد هستیم.

در واقع می‌توان در رابطه با قابلیت‌های این تبلت اینطور گفت که مایکروسافت تمام نقاط قوت سرفیس پرو X را جمع و پردازنده‌ای از اینتل را به عنوان قلب تپنده در آن استفاده کرد تا محصولی بدست آید که سال‌ها منتظر آن بودیم.

نمایشگری که مایکروسافت برای این تبلت در نظر گرفت، ۱۳ اینچ بزرگی دارد و مایکروسافت آن را پیکسل‌سنس فلو (PixelSense Flow) نام‌گذاری کرده است. این نمایشگر علاوه بر اینکه از نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی بکار رفته در اکثر سرفیس پروها بزرگ‌تر است، بلکه حواشی کمی هم دارد تا بدین ترتیب بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد. همچنین وضوح تصویر در آن نیز بیشتر از است و از قابلیت‌هایی نظیر دالبی ویژن و فناوری تطبیق رنگ هم بهره می‌برد. بنابراین قطعا با یک پیشرفت چشمگیر و محسوس در این زمینه طرف هستیم.

نمایشگر بزرگ‌تر با حواشی کمتر در طرفین سرفیس پرو ۸ آن را بیشتر شبیه به سرفیس پرو X کرده است. اما مهم‌ترین قابلیت آن در این بخش همانطور که گفته شد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی است. البته به صورت پیش‌فرض این تبلت روی ۶۰ هرتز تنظیم شده است اما برای انجام کارهایی با قلم یا لمس دستگاه به صورت خودکار به ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های نمایشگر سرفیس پرو ۸، بهره‌مندی آن از قابلیت رفرش‌ریت پویای ویندوز ۱۱ است (Dynamic Refresh Rate). کاربرد این قابلیت کاملا مشابه همان فناوری است که اپل در محصولات مجهز به نمایشگر پروموشن خود یا سامسونگ در نمایشگر LTPO گوشی‌هایش استفاده کرده است. وظیفه‌ی ان هم این است که بسته به نوع فعالیتی که مشغول انجام آن هستید، تبلت رفرش‌ریت خود را تغییر می‌دهد تا شارژ کمتری مصرف شود. مایکروسافت این قابلیت را برای تجربه‌ای بهتر و روان‌تر هنگام لمس گزینه‌های مختلف رو نمایشگر در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد نتیجه‌ی نهایی در عمل شگفت‌انگیز باشد.

سرفیس پرو ۸

سرفیس پرو ۸ همچنین از یک صفحه کلید جدید هم بهره می‌برد که فضایی برای تعبیه‌ی قلم Slim Pen 2 در آن وجود دارد. در واقع قلم در این قسمت پنهان می‌شود و کاربر با کشیدن صفحه کلید به سمت پایین می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. از لحاظ ظاهری، این صفحه کلید و قلم دقیقا مشابه همان لوازم جانبی هستند که در سرفیس پرو X مورد استفاده قرار گرفتند.

قلمی که مایکروسافت برای سرفیس پرو ۸ در نظر گرفت شارژری است و با قرارگیری در همان محلی که روی صفحه وجود دارد شارژ می‌شود. درون آن از موتورهایی استفاده شده است تا حس و حال نوشتن واقعی را به کاربر القا کند. به این صورت که وقتی با قلم روی نمایشگر می‌کشید، گویی واقعا در حال نوشتن با خودکار هستید. زمان تاخیر و لگ این قلم هم به شکل محسوسی در این نسل کاهش پیدا کرد که دلیل اصلی آن، بهبود طراحی نوک قلم است.

قابلیت‌های سخت‌افزاری سرفیس پرو ۸ هم بسیار جذاب هستند. مایکروسافت بالاخره پورت تاندربولت ۴ را به این تبلت اضافه و پورت USB-A را از آن حذف کرد. بدین ترتیب اکنون این محصول با دو پورت USB-C تاندربولت ۴ و همان پورت شارژر معروف سرفیس کانکت راهی بازار می‌شود. بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود سرفیس پرو ۸ را به نمایشگرهای مختلفی با وضوح تصویر ۴K متصل کند، از حافظه‌های خارجی پرسرعت استفاده کند یا حتی یک گرافیک خارجی را به تبلت متصل و از آن به عنوان یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند استفاده کند.

سرفیس پرو ۸ با پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل که ۴ هسته‌ی پردازشی هم دارند راهی بازار خواهد شد. در کنار این پردازنده‌ها که از نسل Core i5 و Core i7 و حتی Core i3 نیز هستند، از ۸ تا ۳۲ گیگابایت رم هم استفاده خواهد شد تا همه‌ی فعالیت‌های شما با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن به سرانجام برسد. مدل پایه طبق انتظار از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد در حالی که قدرتمندترین مدل به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت حافظه مجهز می‌شود.

سرفیس پرو ۸

طبق گفته‌های مایکروسافت، این تبلت حدودا ۴۰ درصد از سرفیس پرو ۷ در امر پردازشی و ۷۴ درصد در امر گرافیکی سریع‌تر و قدرتمندتر است که اگر درست باشد، پیشرفت فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. اما سوالی که باقی می‌ماند در رابطه با طول عمر باتری این محصول است که طبق ادعای مایکروسافت ۱۶ ساعت است. اما هیچوقت این ادعاها در دنیای واقعی به حقیقت تبدیل نمی‌شوند.

از فردا پیش‌خرید این محصول آغاز می‌شود اما در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) یعنی درست زمانی که ویندوز ۱۱ رسما در دسترس قرار می‌گیرد، می‌توان به سرفیس پرو ۸ هم دسترسی داشت. مدل پایه‌ی این تبلت هم ۱۰۹۹ دلار قیمت‌گذاری شد که مطابق انتظار، بسیار گران نیز هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا