موبایل

سامسونگ برخی از گوشی‌های خود را تا پنج سال آپدیت خواهد کرد

بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌آید سامسونگ تصمیم گرفته نسخه اندروید برخی از گوشی‌های خود را تا چهار سال آپدیت کرده و تا پنج سال بروزرسانی امنیتی برای برخی محصولات منتخب خود ارائه کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ سامسونگ تاکنون متعهد شده بود که آپدیت نرم‌افزاری گوشی‌هایش را به مدت سه سال، همراه با پنج سال آپدیت امنیتی ارائه کند. این بروزرسانی‌ها برای لیست گوشی‌های رده‌بالای این شرکت در دسترس بوده‌اند.

اکنون اما، سامسونگ انگیزه‌ی بیشتری برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار خود فراهم کرده که شامل چهار سال آپدیت اساسی نسخه اصلی اندروید و پنج سال آپدیت امنیتی برای گوشی‌های منتخب این شرکت خواهد بود. این موضوع حتی باعث می‌شود که آپدیت‌های شرکت کره‌ای از تعداد بروزرسانی‌هایی که گوگل برای گوشی‌های پیکسل‌ خود ارائه می‌کند بالاتر باشد.

به نظر می‌آید سامسونگ به محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های اندرویدی در پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت تبدیل می‌شود. نکته‌ جالب در مورد این موضوع اینجاست که گوگل به‌دلیل ارائه تنها سه سال بروزرسانی نرم‌افزاری برای طیف پیکسل خود، همراه با پنج سال بروزرسانی امنیتی، از سامسونگ عقب مانده است.

هیچ گوشی هوشمند اندرویدی دیگری این سطح پشتیبانی را ارائه نمی‌کند و این تنها می‌تواند به این معنی باشد که تعداد بیشتری از تولیدکنندگان اندرویدی در آینده تشویق می‌شوند تا محصولات خود را برای مدت طولانی‌تری برای حفظ مشتریان‌شان پشتیبانی کنند.

اپل تنها شرکتی است که بروزرسانی‌های سالانه بیشتری نسبت به سامسونگ ارائه می‌کند. اما تعجب‌آور نخواهد بود که ببینیم غول کره‌ای در چند سال آینده نیز همراستای رقیب دیرینه‌ خود، برای دستگاه‌هایش آپدیت‌های پنج و یا شش ساله منتشر خواهد کرد.

در مورد اینکه کدام محصولات بروزرسانی‌های طولانی نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد، سامسونگ اعلام کرده که در دسترس بودن و زمان‌بندی بروزرسانی‌ها و ویژگی‌های سیستم‌عامل اندروید ممکن است بسته به مدل دستگاه و بازار عرضه آن متفاوت باشد.

دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت چهار نسخه سیستم‌عامل اندروید و بروزرسانی‌های امنیتی پنج ساله، درحال‌حاضر شامل سری گلکسی اس ۲۲ (S22 ،S22+ ،S22 Ultra)، سری گلکسی اس ۲۱ (S21 ،S21+ ،S21 Ultra ،S21 FE)، Z Fold3 ،Z Flip3 و سری تب اس ۸ (S8 ،Tab S8+ ،Tab S8 Ultra) می‌شوند.

البته هنوز سامسونگ اعلام نکرده  که چه زمانی این سطح از پشتیبانی برای مدل‌های ارزان‌تر ارائه می‌شود، اما این هنوز آغاز به‌کار ماجراست و در ادامه انتظار می‌رود طیف بیشتری از محصولات نیز به این رویه ملحق شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا