فناوری اطلاعات

زیر مجموعه وزارت دفاع انگلیس هدف حمله سایبری قرار گرفت

طبق گزارشی جدید آکادمی آموزش وزارت دفاع انگلیس هدف یک حمله سایبری از سوی کشور دیگری قرار گرفته که پیامدهای متعددی در بر داشته است.

 فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، به گفته مارشال ادوارد استرینگر حمله پیچیده مذکور ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی کشف و به احیای مقاومت شبکه رایانشی منجر شد.

البته این نخستین بار نیست که چنین حمله‌ای انجام می‌شود و احتمالاً هیچ گونه اطلاعات حساسی در شبکه وجود نداشته است. اما به گفته مارشال استرینگ رویداد مذکور سبب شده نگرانی‌ها درباره نفوذ کشورهای دیگر یا سازمان‌های مجرمانه به زیربنای ایمن فناوری اطلاعات وزارت دفاع انگلیس با استفاده از یک «در پشتی» بیشتر شود.

آکادمی ارتش در آکسفورد شایر قرار دارد و تحصیلات و آموزش برای اعضای ارتش، دیپلمات‌ها و کارمندان وزارت دفاع فراهم می‌کند. سالانه ۲۸ هزار نفر در این آکادمی تحصیل می‌کنند.

شرکت «سرکو»(Serco) پیمانکار سیستم فناوری اطلاعات این وزارتخانه متوجه فعالیت غیرمعمولی در ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی و خیلی زود مشخص شد عامل‌های خارجی در سیستم حضور دارند. مارشال استرینگر در این باره می‌گوید: رویداد مذکور به کشته شدن افراد در خیابان منجر نشد اما خسارتی به بار آمده است. خسارتهایی به بازده عملیاتی وارد شده است. از سوی دیگر هزینه‌ای که برای احیای شبکه به کار رفته را می‌توان برای پیشرفت استفاده کرد.

شاخه دیجیتال وزارت دفاع انگلیس تحقیقاتی درباره حمله سایبری آغاز کرده اما تاکنون هیچیک از یافته‌های خود را فاش نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا