فناوری اطلاعات

زیرساخت پنجره واحد برای ارائه خدمات الکترونیکی آماده است

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای پنجره واحد خدمات الکترونیکی و تسهیل شرایط صدور مجوزها خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات، رضا باقری اصل با اشاره به اجرای تبصره ۴ قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، گفت: مقرر شده تا دستگاه‌ها نسبت به ایجاد زیرساخت پنجره واحد و تسهیل شرایط صدور مجوزها برای ارائه خدمات الکترونیکی به کسب و کارها در درگاه ملی صدور مجوزهای کشور، اقدام کنند.

وی به اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات در این حوزه اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله سامانه، پهنای باند مورد نیاز، مرکز داده و سایر نیازمندی‌ها، بستر اجرای مصوبات هیئت مقررات زدایی را فراهم کرده است و در فاز نخست تمام استعلام‌های الکترونیکی ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی در مرکز ملی تبادل اطلاعات برای درگاه ملی مجوزهای کشور، قابل ارائه و بهره برداری شده است.

به گفته باقری اصل، فاز بعدی این برنامه بر اساس درخواست هیئت مقررات زدایی، ایجاد سرویس‌های مورد نیاز برای تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار دستگاه‌های اجرایی و الکترونیکی شدن کلیه مدارک و استعلامات و نیز اعلامی شدن بسیاری از مجوزها است که آمادگی آن هم اکنون وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات به گزارش وزیر اقتصاد در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس شاهد گزارش وزیر اقتصاد در اجرای قانون مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بوده است. این قانون نقش اساسی در تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» دارد. در این جلسه وزیر اقتصاد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌ها و الکترونیکی کردن تبادلات بین دستگاه‌ها در پنجره واحد تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا