تکنولوژی

ریموت کنترل تلویزیون‌های سامسونگ با امواج رادیویی شارژ می‌شود

در نمایشگاه CES شرکت‌های مختلف از جدیدترین محصولات نوآورانه‌ی خود رونمایی می‌کنند. سامسونگ سال گذشته از یک ریموت کنترل برای تلویزیون‌های خود رونمایی کرد که با بهره‌گیری از نور شارژ می‌شدند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ حالا جدیدترین ریموت کنترل این شرکت با استفاده از امواج رادیویی می‌تواند انرژی لازم خود را تأمین کند. چنین مشخصه‌ای فقط برای گجت‌های کم‌مصرف جواب می‌دهد و با توجه به اینکه ریموت کنترل هم انرژی بسیار کمی را مصرف می‌کند، می‌تواند از این قابلیت بهره ببرد.

علاوه بر این، کاربران برای شارژ کردن این ریموت می‌توانند از نور داخلی یا خارجی یا کابل USB-C هم استفاده کنند. مانند نسل قبلی، سامسونگ هدف از توسعه‌ی چنین محصولی را کنار زدن باتری‌های قلمی عنوان کرده است.

سامسونگ همچنین راه‌های دیگری را برای شارژ کردن ریموت کنترل آزمایش کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به تبدیل انرژی جنبشی هنگام تکان دادن ریموت و انرژی ارتعاشی هنگام دریافت صدا از طرف اسپیکرها اشاره کنیم. اما در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند برای شارژ کردن جدیدترین ریموت کنترل تلویزیون‌های این شرکت از امواج رادیویی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا