گیم

رکورد عجیب ماینکرفت در یوتیوب

بعد از سال‌ها به نظر می‌رسد که ماینکرفت همچنان از محبوبیت زیادی برخوردار است. طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، مجموع بازدید ویدیوهای بازی ماینکرفت روی پلتفرم یوتیوب از ۱ تریلیون (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) فراتر رفته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ یوتیوب هر ساله طی گزارشی محبوب‌ترین تولیدکنندگان محتوا و بازی‌ها را معرفی می‌کند. این پلتفرم تمام داده‌های آپلود و مشاهده‌ی روزانه  را در ۱۲ سال گذشته از ده‌هاهزار تولیدکننده‌ی محتوا و میلیون‌ها بیننده که با ویدیوهای ماینکرفت تعامل داشته‌اند، جمع‌آوری کرده تا به یافته‌های ذکر شده برسد. برای جشن گرفتن این نقطه‌ی عطف در تاریخ این سری، یوتیوب ویدیویی را منتشر کرده است که حاوی ارجاعاتی به لحظات کلیدی و تولیدکنندگان محتوا در جامعه‌ی ماینکرفت روی این پلتفرم است.

یوتیوب بیان کرده که اگر هر بازدید فقط یک ثانیه طول بکشد، بیش از ۳۰ هزار سال زمان نیاز است تا به آمار گفته شده، بتوان دست پیدا کرد. همچنین اشاره کرده که سرعت افزایش بازدیدها به سرعت در حال رشد است که نشان می‌دهد رسیدن به مرز ۲ تریلیون بازدید ممکن است خیلی طول نکشد. در ادامه بیانیه‌ی یوتیوب در این باره آمده است:

همان‌طور که داده‌های ما نشان می‌دهند، حدود هشت سال طول کشیده تا بازی به ۵۰۰ میلیارد بازدید دست پیدا کند، اما تنها با گذشت تقریبا دو سال، این میزان دو برابر شده و به یک تریلیون تبدیل شده است. ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که آن‌ها به چه موفقیت‌هایی در آینده می‌رسند، اما مانند این نقطه‌ی عطف، تماشای اینگونه اتفاقات لذت‌بخش خواهد بود.

نسخه‌ی اصلی میانکرفت اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروخته است. در حالی که بازی اسپین‌آف Minecraft Earth طبق گزارش‌ها به دلیل مشکلات مرتبط با ویروس کرونا در ماه ژوئن بسته شد، نسخه‌ی سال ۲۰۲۰ این سری با نام ماینکرفت دانجنز (Minecraft Dungeons) به ۱۰ میلیون بازیکن در تمام پلتفرم‌های پشتیبانی‌شده در فوریه‌ی امسال دست پیدا کرد.

ماینکرفت

سال گذشته، استودیوی سازنده‌ی بازی پس از گسترش خود به استودیوهای مختلف و کار روی بازی‌های جدید، به Mojang Studios تغییر نام داد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در ماه سپتامبر، استودیو موجانگ در حال کار بر روی حداقل دو پروژه‌ی کاملا جدید در دنیای ماینکرفت است. طبق اخبار جدید، این پروژه‌ها کاملا جدید هستند؛ بنابراین بخشی از نسخه‌ی اصلی ماینکرفت یا ماینکرفت دانجنز نخواهند بود.

نسخه‌ی اصلی ماینکرفت در سال ۲۰۱۱ در دسترس قرار گرفت و طی سال‌ها روی تقریبا تمامی پلتفرم‌ها عرضه شده است. جدیدترین نسخه از این سری، ماینکرفت دانجنز است که در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک اسپین‌آف عرضه شد. بازی با نقدهای ضد و نقیضی روبرو شد اما با این حال بین جامعه‌ی بازیکنان از استقبال نسبتا خوبی برخوردار گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا