موبایلویدئو

رندرهای جدید گلکسی S22 از نمایشگر کاملا بی‌حاشیه خبر می‌دهند

به‌تازگی رندرهایی از پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی S22 منتشر شده‌اند که از طراحی کوچک‌تر و باریک‌تر بدنه و نمایشگر کاملا بی‌حاشیه‌ی دستگاه خبر می‌دهند. همچنین، در این رندرها شاهد حضور رنگ‌های پاستلی هستیم که ظاهر جالبی به گوشی بخشیده‌اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ چند روز قبل، یکی از منابع با سابقه‌ای که قبلا هم افشاگری‌هایی درباره‌ی محصولات این غول کره‌ای داشته است، اعلام کرد سامسونگ به‌دنبال تحقق طرح گوشی تمام صفحه برای سری گلکسی‌ است و حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی S22 حتی از سری گلکسی S21 هم کمتر خواهد شد.

او از این طرح با عنوان ساختار کاهش حاشیه‌ (Border Reduction Structure) یاد کرده است که در تولید گلکسی تب S8 اولترا و تمامی گوشی‌هایی که نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند، از آن پیروی خواهد شد. بنابراین، انتظار نمی‌رفت گلکسی S22 به این طراحی جدید مجهز شود.

اما هم‌زمان Ice Universe که افشاگر معروف دنیای گجت‌هاست هم اشاره کرده است که سبک طراحی گلکسی S22 با تغییر نسبت تصویر از ۲۰:۹ به ۱۹.۳:۹ تغییر خواهد کرد که این یعنی نسبت صفحه نمایش به کل بدنه افزایش خواهد یافت. اما چگونه؟

طبق آنچه در شایعات گفته می‌شود، سامسونگ با حذف حاشیه‌های نمایشگر، ابعاد آن را کوچک‌تر خواهد کرد تا نمایشگر از ۴ طرف دستگاه یکپارچه به‌نظر برسد.

طراحی، نمایشگر، ابعاد و وزن گلکسی S22

همان منبع ناشناسی که درباره‌ی ساختار کاهش حاشیه سامسونگ سخن گفته بود، در ادامه‌ی اطلاعاتی که منتشر کرده به تفاوت ظاهری ایجاد شده در سری گلکسی S22 نسبت به گلکسی S21 پرداخته است. پیش از همه، باید بدانیم که احتمالا قاب پشتی نسل جدید بدون تغییر باقی خواهد ماند.

با توجه به این که گلکسی S22 و S22 پلاس از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN5 ساخت خود سامسونگ به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کنند، لنزهای ماژول دوربین کمی بزرگ‌تر خواهند شد، اما این تنها تغییر قاب پشتی نسبت به مدل‌های فعلی است. LetaGoDigital با توجه به همین موضوع رندرهای جدیدی را منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

بر خلاف قاب پشتی، پنل جلویی به‌دلیل حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر با تغییرات چشمگیری همراه خواهد بود. یکی از تامین کننده‌های کره‌ای سامسونگ هم به این موضوع اشاره کرده است. بنابراین، تا به‌حال دست‌کم ۳ منبع از حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر سری گلکسی S22 گفته‌اند که همین موضوع می‌تواند ما را به تحقق این تغییر بزرگ امیدوارتر کند.

این شریک تجاری سامسونگ با بیان این که «ارتفاع کلی دستگاه کاهش یافته است»، تقریبا به همان تغییر نسبت تصویر به ۱۹.۳:۹ اشاره کرده است که Ice Universe هم از آن خبر داده بود. همچنین، در این افشاگری‌ها به ابعاد دقیق نمایشگر و ضخامت مدل‌های گلکسی S22 و S22 پلاس هم اشاره شده است:

گلکسی S22 به نمایشگر ۶/۱ اینچی و باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد و ضخامت آن ۷/۶ میلی‌متر خواهد بود

با توجه به این‌ که گلکسی S21 و S21 پلاس هر دو ۷/۹ میلی‌متر ضخامت دارند، اگر این شایعات حقیقت داشته‌ باشند؛ می‌توان گفت نسل جدید باریک‌تر خواهد بود. همچنین، ظرفیت باتری اعلام شده برای این مدل‌ها نسبت به S21 و S21 پلاس کمتر شده است و احتمالا دلیل آن‌ هم کوچک‌تر شدن بدنه‌ی دستگاه به‌دلیل حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر است.

اگر فکر می‌کنید ابعاد کوچک‌تر نمایشگر برای پرچم‌داران بعدی یک ضعف محسوب می‌شود، باید بدانید که به‌لطف عریض‌تر شدن نمایشگر و حاشیه‌های کمتر، نسبت نمایشگر به کل بدنه‌ی دستگاه در کهکشانی‌های جدید از نسل‌های قبلی بیشتر خواهد بود.

طبق شنیده‌ها، سری گلکسی S22 با ظاهری بهتر، دوربین‌های جدیدتر و پردازنده‌های قوی‌تر از سری اگزینوس و اسنپ دراگون رونمایی خواهند شد. همچنین، شایعاتی وجود دارند که از احتمال تجهیز این نسل به پردازنده‌ی گرافیکی طراحی شده توسط AMD حکایت دارند.

انتظار می‌رود سری گلکسی S22 طبق سنت هر ساله‌ی سامسونگ، در نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی معرفی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا