تکنولوژی

دیپلماسی دانش‌بنیان با کمک سفارتخانه‌ها توسعه می یابد

معاون علمی با تاکید بر اینکه سفارتخانه‌ها نقشی راهبردی در توسعه تعاملات فناورانه ایفا می‌کنند، گفت: باید زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی کشور نیز رسوخ پیدا کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی و فناوری، نخستین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. این نشست، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جمعی از معاونان بین‌الملل وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های دولتی با هدف بررسی راه‌کارهای تقویت تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه دیپلماسی اقتصادی برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این نشست ضمن اشاره به فعالیت‌های این معاونت در راستای تعامل فناورانه با سایر کشورها گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری، بیش از هرچیز مبتنی بر شکل گیری یک فرهنگ است و باید این فرهنگ در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی کشور نیز رسوخ و نمود پیدا کند.

ستاری ادامه داد: در سال‌های اخیر با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، افزایش توان صادراتی این شرکت‌ها و ورود محصولات ایران‌ساخت به بازار بین‌المللی، حمایت‌های مختلفی از جمله راه‌اندازی خانه‌های صادرات محصولات ایران‌ساخت در کشورهای مختلف، حمایت از حضور شرکت‌ها در رویدادهای بین‌المللی و تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف در مسیر استفاده از توانمندی‌های دانش‌بنیان و خلاق کشورمان صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری، ضمن ابراز خرسندی از همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تشکیل کمیته همکاری مشترک در این زمینه استقبال کرد و اهتمام بخشیدن به امور علمی و فناوری کشور و تلاش برای کمک به پیشرفت شرکت های دانش بنیان که طی سال های اخیر خدمات ارزنده ای به کشور ارائه کرده اند را از راههای اعتلای کشور خواند.

وی همچنین به پیشرفتهای به دست آمده طی سالهای اخیر اشاره و تاکید کرد که وزارت امور خارجه و سفارتخانه های کشورمان می توانند نقش مهمی را در توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق ایفا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا