گیم

دومین بازی بزرگ پلی‌استیشن روی کامپیوتر عرضه شد

همان‌طور که می‌دانید، چند روزی است که بازی مرد عنکبوتیِ مارول (Marvel’s Spider-Man) برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده است. اکنون طبق اخبار و آماری که به دست آمده است، این بازی دومین عرضه‌ی بزرگ پلی‌استیشن در کامپیوتر بوده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ طبق گزارشی که یکی از تحلیلگران صنعت با نام کاربری Benji-Sales در توییتر بیان کرده است، در این آخر هفته توانسته آمار ۶۶,۴۳۶ بازیکن همزمان را ثبت کند که این پس از بازی گاد آو وار که در زمان عرضه‌ی خود در ماه ژانویه توانسته بود آمار ۷۳,۵۲۹ بازیکن همزمان را ثبت کند، بهترین رکورد پلی‌استیشن در میان بازی‌هایی است که برای کامپیوتر و استیم منتشر کرده است.

پس از این دو بازی، ساخته‌ی استودیو گریلا گیمز یعنی بازی هورایزن زیرو داون با آمار ۵۶,۵۵۷ بازیکن همزمان در اوت ۲۰۲۰ توانسته سومین عملکرد برتر میان بازی‌های پلی‌استیشن در کامپیوتر را برای خود کند. پس از این‌ها هم بازی دیز گان از استودیو بِند قرار دارد که در مه ۲۰۲۱ عرضه شد و توانست آمار ۲۷,۴۵۰ بازیکن همزمان را ثبت کند.

در حالی که تا به حال بازی مرد عنکبوتی نتوانسته از اوج تعداد بازیکن همزمان بازی گاد آو وار در کامپیوتر عبور کند اما باید این را هم در نظر گرفت که این بازی با قیمت ۶۰ دلار روی کامپیوتر عرضه شده است. این در حالی است که گاد آو وار با قیمت ۵۰ دلار یعنی ۱۰ دلار ارزان‌تر برای کامپیوتر منتشر شده بود. به همین خاطر، به احتمال زیاد از منظر درآمد آمار مرد عنکبوتی حتی بهتر هم باشد.

اگر بخواهیم از عملکرد بازی‌های پلی‌استیشن و عرضه‌ی موفقیت‌آمیز مرد عنکبوتی بگذریم، جالب است بدانید که دومین عرضه‌ی موفقیت‌آمیز این هفته‌ی کامپیوتر متعلق به یک بازی مستقل جدید به نام Cult of the Lamb بوده است که توانسته در اوج خود آمار ۶۱,۷۸۰ بازیکن همزمان را ثبت کند که برای این اثر بسیار عالی است و حتی فاصله‌ی چندان زیادی با بازی مرد عنکبوتی هم ندارد. ماه گذشته هم بازی مستقل Stray توانسته بود آمار ۶۲,۹۶۳ بازیکن همزمان را ثبت کند.

دو بازی بزرگ بعدی پلی‌استیشن که قرار است برای کامپیوتر بیایند، بازی‌های Legacy of Thieves Collection و Uncharted: Legacy of Thieves Collection است که انتظار می‌رود هر دو بازی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ عرضه شوند.

سونی ماه گذشته در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ خبر داد که درآمد آن‌ها به‌طورکلی اندکی کاهش یافته است و دلیل آن کاهش فروش بازی‌های انحصاری و بازی‌های استودیوهای شخص ثالث بوده است. با این حال، در سه‌ماهه‌ی دوم سال شاهد انتشار نسخه‌ی کامپیوتری بازی مرد عنکبوتی و همچنین راه‌اندازی مجدد سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس بوده‌ایم و شاید به همین خاطر اوضاع کمی متفاوت دنبال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا