تکنولوژی

دستور پوتین برای استفاده از فناوری ها و تجهیزات داخلی

به گفته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حملات سایبری ساختارهای دولتی خارجی علیه کشورش افزایش یافته و روسیه باید با کاهش استفاده از نرم افزار و سخت افزار خارجی دفاع سایبری خود را تقویت کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، وب سایت بسیاری از شرکت های دولتی و خبری این کشور با حملات سایبری روبرو شده اند.

پوتین در این باره گفت: تلاش‌های هدفمندی برای غیرفعال سازی منابع اینترنتی زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی روسیه در حال انجام است. حملات جدی علیه سایت سازمان های دولتی انجام شده است. تلاش هایی برای نفوذ غیرقانونی به شبکه شرکت های برتر روسیه نیز بسیار زیاد است.

به گفته رییس جمهور روسیه، این کشور باید امنیت اطلاعات در بخش های کلیدی خود را ارتقا دهد و از فناوری ها و تجهیزات داخلی استفاده کند.

او در این باره افزود: وضع محدودیت بر فناوری اطلاعات، نرم افزار و محصولات خارجی به یکی از ابزارهای فشار بر روسیه تبدیل شده است. چند تهیه کننده غربی پشتیبانی فنی از تجهیزاتشان در روسیه را متوقف کرده اند.

به گفته رییس جمهور روسیه تعداد برنامه هایی که پس از آپدیت شدن، مسدود می شوند، نیز در حال افزایش است.

این درحالی است که راسکامنادزر، رگولاتور ارتباطات روسیه از مسدود سازی وب سایتی خبر داده که میزبان داده های خصوصی مشتریان چند شرکت بوده است.

از سوی دیگر برخی رسانه ها خبر دادند شماره تلفن بعضی مشتریان دومین بانک بزرگ روسیه (VTB)فاش شده است. همچنین در اوایل ماه مارس اطلاعات شخصی بیش از ۵۸ هزار کاربر اپلیکیشن ارسال غذایYadex.Eda نیز فاش شده است.

دولت روسیه از مدت ها قبل قصد دارد زیربنای اینترنت داخلی خود را بهبود بخشد. حتی این کشور در تابستان ۲۰۲۱ میلادی چند تست قطع ارتباط از اینترنت جهانی را انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا