فناوری اطلاعات

خداحافظی آخر گوگل با پیام‌رسان قدیمی

گوگل چند سال پس از معرفی هنگ اوتس (Hangouts)، به فعالیت این پیام‌رسان قدیمی پایان داده و کاربران را به استفاده از چت (Chat) تشویق می‌کند که اپلیکیشن شبیه اسلک است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، گوگل پس از این که در سال ۲۰۲۱ به کاربران هنگ اوتس اجازه داد به اپلیکیشن “چت” مهاجرت کنند، در ژوییه به عمر نسخه‌های اندروید و iOS اپلیکیشن پیام‌رسان هنگ اوتس پایان داد. برای کاربران پیامی ظاهر می‌شد که به آنها اعلام می‌کرد “گوگل چت” جای هنگ اوتس را گرفته است و از اپلیکیشن مستقل “گوگل چت” یا ابزار “چت” در داخل جی‌میل استفاده کنند. اکنون، آخرین نسخه سرویس پیام رسان هنگ اوتس برای وب، هم فعالیتش برای همیشه خاتمه پیدا خواهد کرد.

هنگامی که کاربران به وب سایت هنگ اوتس می‌روند، ممکن است با این پیام روبرو شوند که از اول نوامبر سال ۲۰۲۲ هنگ اوتس در وب، کاربران را به “گوگل چت در وب” هدایت خواهد کرد. توصیه می‌کنیم هم اکنون به “چت” بروید. وب سایت هنگ اوتس بدون هدایت اتوماتیک به “گوگل چت”، همچنان قابل دسترس است اما لینکی به “گوگل چت” وجود دارد که کاربران با کلیک آن می‌توانند پیام‌رسان جدید را تجربه کنند. این وب سایت در روزهای آینده ممکن است به طور کامل ناپدید شود.

“گوگل چت” پیش از این، یکی از ابزارهای کاری بود که گوگل عرضه می کرد اما این شرکت استراتژی پیام رسان خود را تغییر داده و آن را برای همه کاربران قابل دسترس کرده است. گوگل می گوید اپلیکیشن چت، راه‌های جدید و بهتری برای همکاری با قابلیت‌هایی که در هنگ اوتس وجود ندارد، می‌گشاید. کاربران می‌توانند اسناد، اسلایدها، ورقهای شیت را در چت ویرایش کنند.

تیم‌های کاری یا گروه دوستان می‌توانند با استفاده از ابزار اسپیس (Spaces) که مکانی برای همکاری گروهی روی یک موضوع است، روی اسناد و مدیریت وظایف کار کنند و از آنجا که “چت” در جی‌میل یکپارچه شده است، کاربران می‌توانند بدون نیاز به باز کردن وب سایت چت، به مکالماتشان دسترسی داشته باشند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، گوگل پیش از این اعلام کرده بود کاربرانی که مایلند یک کپی از اطلاعات هنگ اوتس خود را داشته باشند، باید پیش از پایان عمل این سرویس، از ابزار Takeout استفاده کنند. این ابزار در هنگ اوتس همچنان قابل مشاهده است و این آخرین فرصت برای افرادی است که شاید بخواهند اطلاعات خود را ذخیره کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا