فناوری اطلاعات

توییتر با مبلغ 44 میلیارد دلار توسط ایلان ماسک خریداری شد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توییتر نتوانست در برابر پیشنهاد‌های وسوسه‌کننده ایلان ماسک دوام بیاورد و حالا ثروتمندترین فرد جهان مالک یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ پیش از این ایلان ماسک حدود 9.2 درصد از سهام شرکت توییتر را خریداری کرد. در ادامه توییتر اعلام کرد ایلان ماسک به عنوان یک مدیر درجه 2 در توییتر فعالیت داشته و مدیریت وی تا نشست سال 2024 سهام‌داران این شرکت ادامه خواهد یافت.

بر این اساس ایلان ماسک تا زمانی که عضوی از هیئت مدیره توییتر باشد، نمی‌توانست بیشتر از 14.9 درصد سهام این شرکت را خریداری کند. وی پس از آن درخواست توییتر برای عضویت در هیئت مدیره‌ این شبکه اجتماعی را رد کرد و پس از آن بود که شایعه شد که ثروتمندترین فرد دنیا به دنبال تصاحب توییتر است.

مدتی پس از آن، ثروتمندترین فرد جهان پیشنهاد خرید کامل توییتر را مطرح کرد و حالا پس از اتفاقات مختلف، بالاخره ماسک و هیات مدیره این شبکه اجتماعی سر مبلغ نزدیک به 44 میلیارد دلار به توافق رسیدند.

ماسک درباره نحوه تامین هزینه‌های خرید توییتر اعلام کرده که 25.5 میلیارد دلار وام می‌گیرد و 21 میلیارد دلار هم از سرمایه‌های شخصی خودش هزینه خواهد کرد.

البته کارشناسان معتقدند که وام ۲۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک سالانه یک میلیارد دلار به هزینه‌های توییتر اضافه می‌کند که معادل ۲۰ درصد از کل درآمد سالانه این شرکت است.

هنوز مشخص نیست که ماسک چه خوابی برای توییتر دیده و در آینده باید منتظر چه تغییراتی در این شبکه اجتماعی باشیم. برخی از کاربران فعال در توییتر از این اقدام ایلان ماسک انتقاد کرده و اظهارات وی را به سازمان ملل را بازنشر کرده‌اند.

پیش از این ایلان ماسک در جواب درخواست سازمان ملل گفته بود که اگر این سازمان برنامه دقیقی درباره نحوه استفاده از این پول را به او نشان دهد، حاضر است 6 میلیارد دلار برای پایان دادن به گرسنگی در جهان را پرداخت کند.

علی‌رغم ارائه این برنامه از سوی سازمان ملل به ایلان ماسک اما وی تاکنون پولی به این سازمان پرداخت نکرده و اکنون 44 میلیارد دلار برای خرید توییتر هزینه کرده‌ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا