کامپیوتر

تراشه T830 مدیاتک برای روترهای وای‌فای معرفی شد

مدیاتک به تازگی از یک تراشه جدید با نام T830 رونمایی کرده که برای روترهای وای فای و دستگاه‌های هات‌اسپات موبایل توسعه یافته و از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند. تراشه جدید مدیاتک به پردازنده چهار هسته‌ای و واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ در حالی که بیشتر درآمد مدیاتک همچنان از تولید و فروش تراشه برای گوشی‌های هوشمند به دست می‌آید، این شرکت تایوانی مشتاق است با نوآوری در تولیدات خود، در ارائه فناوری‌های پیشرفته اولین باشد.

مدیاتک را می‌توان یکی از بزرگترین سازندگان تراشه برای گوشی‌های هوشمند به حساب آورد که برای سایر دستگا‌ه‌های الکترونیکی هم تراشه تولید می‌کند. در سبد محصولات این شرکت تراشه‌هایی برای تلویزیون‌های هوشمند هم وجود دارد.

مدیاتک در توسعه تراشه‌ها خارج از بازار گوشی‌های هوشمند نیز پیشرفت‌هایی داشته است و اخیراً سری پردازنده‌های Kompanio خود را برای کروم‌بوک‌ها و تراشه Pentonic 2000 را برای تلویزیون‌های رده بالای 8K 120هرتزی معرفی کرده است.

اکنون مدیاتک به دنبال تنوع سبد محصولات خود بوده و در همین رابطه از یک تراشه جدید برای روترها رونمایی کرده که T830 نام دارد. این چیپست 5G همچنین با پشتیبانی از شبکه Wi-Fi 7 همراه شده است.

تراشه مدیاتک T830 5G از مودم M80 با پشتیبانی از باند زیر 6 گیگاهرتزی و شبکه ارتباط 5G بهره می‌برد. درون این چیپ از یک پردازنده با 4 هسته Cortex-A55 استفاده شده که با مودم سلولار 3GPP Release-16 همراه است.

علاوه بر این پردازنده مذکور به یک واحد پردازشی عصبی (NPU) مجهز شده که از طریق شبکه 5G به اترنت یا ارتباط وای فای بدون نیاز به CPU از سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا