فناوری اطلاعات

تحریم‌های ضد روسی به فونت‌های اصلی اینترنت رسید!

مالک آمریکایی حقوق فونت‌های اصلی اینترنت مانند تایمز نیو رومن و آریال دسترسی کاربران روسی را محدود کرده است که آخرین پیامد تهاجم مسکو به اوکراین است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، به کاربران مستقر در روسیه اطلاع داده شده که «مالک فونت‌های مذکور ممکن است محدودیت‌هایی را تعیین کرده باشد که مانع از دسترسی این افراد به سایت‌هایی شود که از چنین فونت‌هایی استفاده می‌کنند».

البته کاربران همچنان می‌توانند با استفاده از وی پی ان هایی که محدودیت‌های جغرافیایی را دور می‌زنند، به فونت‌های چاپی محبوب مانند Verdana، Tahoma و Helvetica که در حالت عادی در روسیه مسدود شده‌اند، دسترسی داشته باشند.

هنوز مشخص نیست کاربران روسی در آینده می‌توانند از فونت‌های مذکور در نرم افزارهای تولیدی مایکروسافت و اپل استفاده کنند یا خیر. هر دو غول فناوری ماه گذشته در اعتراض به جنگ اوکراین فروش همه محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه متوقف کردند.

در عین حال با توجه به در دسترس بودن گسترده فونت‌های پولی و رایگان که طراحی مشابه اما مجوز متفاوتی دارند این تحریم که توسط شرکت مونوتایپ اعمال شده، تنها جنبه نمادین دارد و مشکل خاصی در روسیه ایجاد نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا