فناوری اطلاعات

تبیین خدمات قابل ارائه در حوزه مقابله با حوادث فضای‌ مجازی

در نشستی با حضور مدیران کل فناوری اطلاعات وزارت علوم، چالش‌های دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، در نشستی که با حضور مدیران کل فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، چالش‌های دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در این رویداد، محمود خالقی دخت، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به تبیین چگونگی خدمات قابل ارایه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب برنامه‌های فوری، میان مدت و بلند مدت در حوزه نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی پرداخت.

خالقی‌دخت، هدف از برگزاری این نشست را اجرای تکالیف قانونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی اعلام و تاکید کرد نتایج حاصل از این اقدام ها به کمیسیون عالی امنیت مرکز ملی فضای مجازی ارائه خواهد شد.

وی به لزوم هماهنگی جهت برگزاری جلسات تخصصی و دریافت اطلاعات کامل ستاد و دستگاه‌های تابعه وزارت عتف در حوزه امنیت تاکید کرد و گفت: در پی دور اول نشست‌هایی که در ماه پایانی سال گذشته با اغلب دستگاه‌های غیرزیرساختی برگزار کردیم، معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، برگزاری جلسات دور دوم با هفت وزارت‌خانه دیگر شامل وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، دادگستری و رفاه، کار و تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است و به طور نظام‌مند به آن خواهد پرداخت.

مدیران فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست ضمن ارایه چالش های دستگاه متبوع در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، روش های پیشنهادی خود برای سنجش وضعیت امنیت دستگاه‌ها و تحقق سطح قابل پذیرش امنیت، ارایه کردند. در خاتمه این جلسه، تاکید شد که جلسات کارشناسی به صورت جداگانه برای هر دستگاه برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا