فناوری اطلاعات

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار دارک وب تعطیل شد

فعالیت بزرگ‌ترین بازار جرایم سایبری دارک وب که Hydra Market نام دارد با تلاش پلیس آلمان و همکاری وزارت دادگستری آمریکا از کار افتاد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده وب‌سایت هایدرا بیش از  ۸۰ درصد تراکنش‌های رمزارز در حوزه جرایم سایبری را به خود اختصاص داده بود که توسط پلیس فدرال آلمان و دادگستری آمریکا متوقف شد.

میزان گردش مالی این بازار در سال 2015 چیزی بیش از 5.2 میلیارد دلار برآورد شده و هایدرا میزبان حدود 17 میلیون حساب کاربری و 19 هزار فروشنده محتوا بوده است.

پلیس فدرال آلمان توانسته سرورهای هایدرا و کیف‌های پول‌ ارز دیجیتال حاوی 25 میلیون دلار بیت کوین را توقیف کند. دادگستری آمریکا در همین رابطه دیمتری پاولوف ساکن روسیه را به پولشویی و توزیع مواد مخدر متهم کرده و تحت تعقیب قرار داده است.

بیشتر کاربران هدف این بازار روس زبان هستند که خدماتی نظیر قاچاق مواد مخدر و خدمات هک و سرقت داده‌ها را از هایدرا دریافت می‌کردند. نقش دیمتری پاولوف در این زمینه به انجام اقداماتی برای پولشویی ارزهای دیجیتال و سخت‌تر شدن ردیابی تراکنش‌ها بر می‌گردد.

در همین زمینه وزارت خزانه‌داری آمریکا وب‌سایت هایدرا و صرافی روسی Garantex به همراه 100 آدرس کیف پول مرتبط با آن را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. همچنین پلیس فدرال آلمان در این رابطه اعلام کرده که از حدود یک‌سال پیش تحقیقات در مورد هایدرا را با کمک وزارت دادگستری آمریکا آغاز کرده است.

این اولین باری نیست که دولت یک کشور اقدام به بستن بازارهای دارک وب می‌کند. پیش از این هم شاهد تعطیلی بازارهای دیگری مانند AlphaBay، Silk Road و DarkMarket بوده‌ایم.

حدود یک سال پیش پلیس اروپا موفق شده بود یکی از بزرگترین بازار غیرقانونی دارک وب یعنی Dark Market با پانصد هزار کاربر ببندد و یک تبعه استرالیایی مسئول این سایت را دستگیر کند. اکنون هم با بسته شدن Hydra Market گزینه مطرح دیگری برای جایگزینی در دارک وب وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا