گیم

بازی Crusader Kings 3 روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری عرضه می‌شود

بازی Crusader Kings 3 از عناوین استراتژیک تحسین‌شده سال گذشته که طرفداران بسیار زیادی دارد، برای اولین بار برای کنسول‌های بازی از جمله ایکس‌باکس منتشر خواهد شد. انتشار چنین بازی برای کنسول ایکس‌باکس و پلی‌استیشن که تمامی شماره‌های آن در دسترس کاربران کامپیوتر بوده، اتفاق بزرگی است که قرار است پاییز امسال رخ دهد. کاربران سرویس ایکس‌باکس گیم پس هم قادر به دریافت بازی در روز اول انتشار خواهند بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ شرکت پارادوکس (Paradox Interactive) در رویداد گیمزکام امسال از انتشار بازی Crusader Kings 3 برای کنسول‌های بازی و سرویس ایکس‌باکس گیم پس خبر داده و قرار است بزرگ‌ترین بازی استراتژیک سال گذشته را به پلتفرم‌های دیگری بکشاند. این مجموعه‌ای است که تا به‌ حال تنها برای کامپیوتر منتشر شده و این اولین بار است که برای کنسول‌های بازی منتشر می‌شود و انجام چنین کاری به‌هیچ‌وجه ساده نیست و لازم است که بازی برای دسته بهینه شود و همچنین تجربه‌ای یکسان با کاربران کامپیوتر ارائه شود.

شرکت پارادوکس به‌منظور پورت بازی برای کنسول‌، تصمیم به همکاری با استودیوی Lab42 گرفته که نام‌آشنا برای طرفداران بازی است و تابه‌حال در پروژه‌ تولید عناوین بزرگی مانند یاکوزا شرکت داشته و اخیراً هم به پورت بازی‌ برای کنسول و افزودن حالت کراس پلی به بازی‌های آنلاین رو آورده و همین باعث شده تا پارادوکس، این استودیو کوچک را گزینه‌ای مناسب برای پورت Crusader Kings 3 بداند.

بر اساس گفته‌ی مجری استریم زنده‌ی مایکروسافت در گیمزکام، بازی Crusader Kings 3 به بهترین نحو برای دسته‌ی ایکس‌باکس بهینه‌ شده تا تجربه‌ای یکسان برای مخاطب ارائه شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بازی به‌طور کامل برای کنسول پورت نشده و تنها رابط کاربری آن برای استفاده با دسته بهینه‌شده و در نتیجه، تغییری در طراحی بازی نخواهیم دید. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از نحوه‌ی انتشار بازی و کیفیت آن منتشر شده و باید منتظر جزئیات بیشتر بمانیم.

انتشار تازه‌ترین شماره از مجموعه‌ی «پادشاهان صلیبی» برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری و پلی‌استیشن ۵، اتفاق بزرگی است و جالب است که این نسخه از بازی، با راهنمای جامع آن که در یوتیوب آپلود شده، متصل می‌شود و می‌توان راه‌حل‌های مناسب برای مشکلات پیش ‌رو هم پیدا کرد. مالکان پلی‌استیشن ۵ نیز قادر به استفاده از تمامی ویژگی‌های دسته «دوال سنس» (Dual Sense) خواهند بود.

از سال گذشته تابه‌حال، آثار مهم کامپیوتر برای کنسول‌های بازی منتشر شده و این نشان می‌دهد که مرز میان کنسول و کامپیوتر در حال از بین رفتن است و به‌نوعی حنای پی‌سی گیمر بودن آن رنگ سابق را ندارد. برای افرادی که اولین بار است اسم این بازی را می‌شنوند، باید بگوییم که «پادشاهان صلیبی ۳» امکان حکمرانی بر سراسر دنیا و تشکیل بزرگ‌ترین امپراتوری در تاریخ بشر را می‌دهد و هدف بازی آن است که حریفان و ممالک دیگر را شکست داد و سراسر جهان را از اروپا گرفته تا شرق آسیا فتح کرد.

روند بازی Crusader Kings 3 بسیار مهیج و جالب طراحی‌شده و حتی می‌توان آن را شبیه‌ساز قرون‌وسطی هم نامید. فرهنگ‌ها و مذاهب گوناگون در بازی وجود دارد و این انتخاب در اختیار شماست که یک ارباب جنگی باشید یا اینکه با زیرکی، دیگر پادشاهان را به‌زانو درآورید. در حال حاضر تاریخ انتشار دقیق بازی برای کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن اعلام‌نشده؛ اما می‌دانیم که این اثر استراتژیک، پاییز امسال برای کاربران ایکس‌باکس گیم پس منتشر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا