گیم

بازی Call of Duty: Mobile بیش از ۶۵۰ میلیون بار دانلود شده است

شرکت نامدار اکتیویژن ساعاتی پیش در پیامی رسما اعلام کرد که آمار دانلود بازی Call of Duty: Mobile به تازگی از مرز ۶۵۰ میلیون بار عبور کرده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، با وجود اینکه سری کال آو دیوتی در طول چند سال اخیر به خاطر ارائه‌ی گیم‌پلی نسبتا تکراری تا حدودی محبوبیت خود را در میان کاربران کنسول‌ها و رایانه‌ی شخصی از دست داده، اما نسخه‌ی موبایل از این قاعده مستثنی است و از همان ابتدا به روند رو به رشد خود ادامه داده است. این بازی در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین آثار پلتفرم موبایل به شمار می‌رود که به لطف پشتیبانی مداوم تیم سازنده و انتشار محتوای جدید، روز به روز شاهد گسترش جامعه‌ی بازیکنان آن هستیم.

اگر خاطرتان باشد، در اردیبهشت ماه سال گذشته شرکت اکتیویژن بلیزارد در پیامی اذعان داشت که بازی Call of Duty: Mobile بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است. حال با گذشت یک سال از انتشار این گزارش، آمارها کماکان از رشد چشمگیر تعداد بازیکنان بازی حکایت دارند. به بیان دقیق‌تر، کمپانی ناشر ساعاتی پیش در جریان جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌ی اخیر اعلام کرد که این بازی تاکنون بالغ بر ۶۵۰ میلیون بار توسط گیمرها دریافت شده است.

گفتنی است که این رقم مختص یک سیستم عامل خاص نیست و شامل تعداد دریافت بازی روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد قابل توجه جامعه‌ی بازی، حمایت و پشتیبانی تیم سازنده است که با انتشار محتوای جدید، گیمرهای زیادی را به خود جذب کرده است. با این حال، مهم‌تر از همه، ظاهرا انتشار این عنوان در کشور چین تاثیر به‌سزایی در موفقیت آن گذاشته است.

در ادامه، اکتیویژن اعلام کرد که بازیکنان در جریان سال ۲۰۲۱ میلادی چیزی بیش از یک میلیارد دلار از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی هزینه کرده‌اند؛ رقمی که رکورد جدیدی را برای مجموعه‌ی پرطرفدار Call of Duty به خود اختصاص داده است. به علاوه، گفته شده که تعداد بازیکنان فعال کال آو دیوتی موبایل، تقریبا با تعداد بازیکنان فعال این مجموعه در رایانه‌ی شخصی و کنسول برابر است.

یکی از محبوب‌ترین آثار این سری به کال آو دیوتی وارزون معروف است که در حال حاضر در دسترس دو پلتفرم کنسول و پی‌سی قرار دارد. به دنبال موفقیت بی‌چون و چرای این عنوان بتل رویال، مدتی قبل شرکت اکتیویژن تایید کرد که روند ساخت بازی Call of Duty: Warzone با کیفیت ساخت AAA برای موبایل آغاز شده و این عنوان در آینده برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که بازی کال آو دیوتی موبایل در حال حاضر روی گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و علاقه‌مندان به صورت کاملا رایگان می‌توانند از تجربه‌ی این بازی تیراندازی لذت ببرند. در صورتی که هنوز به جمع بازیکنان این عنوان پرطرفدار ملحق نشده‌اید و یا چندان با گیم‌پلی و مکانیزم‌های آن آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنم بررسی بازی Call of Duty: Mobile در رسانه سرگرمی را مطالعه کنید. خلاصه و جمع‌بندی این بررسی به شرح زیر است:

به رغم تمام محدودیت‌های سخت‌افزاری موبایل‌ها، بازی کال آو دیوتی موبایل پلی بسیار خوبی بین تلفن‌های هوشمند و کنسول‌ها ایجاده کرده است. این اثر با بهره‌گیری از تمام مکانیک‌ها و ویژگی‌های لازم برای یک شوتر نظامی اول شخص چندنفره، می‌تواند تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای شما در کنار دوستانتان رقم بزند.

در این میان، بهتر است بدانید که شرکت اکتیویژن در هفته‌ی گذشته با همکاری استودیو اینفینیتی وارد به طور رسمی ساخت بازی جدید کال آو دیوتی با نام Call of Duty Modern Warfare II را تایید کرد. با این حال، هنوز جزئیاتی از بازی در دسترس قرار نگرفته و تیم سازنده ویدیویی از گیم‌پلی آن به اشتراک گذاشته است. بر اساس گزارش‌ها، بازی در روز ۱۹ خرداد سال جاری (مصادف با نهم ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی) در مراسم Summer Game Fest به طور کامل معرفی خواهد شد. از طرفی، طبق روال همیشه، انتظار می‌رود بازی در اواخر پاییز سال جاری میلادی راهی بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا