تکنولوژی

ارتقای سطح زندگی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اکنون یکی از قدرتمندترین فناوری‌ها شده است و پتانسیل باورنکردنی برای و بازتعریف تجارت، جوامع و سبک زندگی دارد؛ اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده مسئله هوش مصنوعی بسیار مهم است از این منظر که تغییراتی در دهه‌های آینده مشاهده می‌شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، با یکپارچه شدن فزاینده هوش مصنوعی با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) که سهم مهمی در تجارت، جوامع و زندگی ما دارد، رگولاتورها با وظیفه پیچیده به حداقل رساندن تهدیدات و حداکثر کردن منافع مواجه هستند. هوش مصنوعی به‌طور فوق‌العاده‌ای کاربردی است و در حال تعبیه شدن در هر کجاست. مهم نیست که آیا شما در حرفه پزشکی مشغول هستید یا در تولید یا حتی در کشاورزی، شما با برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی سر و کار خواهید داشت.

بنابراین روز چهارشنبه رویداد ملی هوش مصنوعی در سلامت با محورهای تشخیص تداخلات دارویی، دستیار هوشمند خود مراقبتی و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی و  سایر فعالان این حوزه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این رویداد اعلام کرد مسئله هوش مصنوعی بسیار مهم است، از این منظر که تغییراتی در  دهه‌های آینده مشاهده می شود. طبق گفته وی هوش مصنوعی موضوعی است که یک هسته متمرکز دارد که برای عملیاتی شدن آن نیاز است در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد، بنابراین نمی‌توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد و با بررسی سایر کشورها در این زمینه می‌توان گفت سه رویکرد وجود دارد. بعضی کشورها تمرکز بر روی هسته‌های شناسایی دارند که این سیاست مورد توجه کشورها بوده است. برخی کشورها بر روی پژوهش کاربردی متمرکز هستند و برخی دیگر بر روی توسعه کاربرد فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که هوش مصنوعی را به سایر حوزه‌های دیگر هم توسعه دهند و به دنبال آن شاهد ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا