تکنولوژی

اپل Face ID زیر نمایشگر را به Touch ID ترجیح می‌دهد

این روزها آیفون ۱۳ در صدر اخبار دنیای فناوری است و روزی نیست که خبری از ویژگی‌های این خانواده منتشر نشود. اما گویا این سری همچنان نسبت به گوشی‌های اندرویدی از یک ویژگی بی‌بهره خواهند بود که همان اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ طبق ادعای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، احتمال اینکه نسل جدید آیفون به اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز شوند تقریبا صفر است.

برای اولین بار، مینگ چی‌کو در سال ۲۰۱۹ به احتمال انتقال Touch ID به زیر نمایشگر آیفون‌ها اشاره کرد و گفت که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ هر دو سیستم تشخیص هویت بیومتریک خود، یعنی Touch ID و Face ID را به درون نمایشگر منتقل کند.

البته پیش‌بینی‌های جدید او هم از این حکایت دارند که نظر اپل تغییر کرده است و این شرکت قصد دارد آیفون مجهز به Touch ID زیر نمایشگر را در سال ۲۰۲۲ راهی بازار کند.

اپل Touch ID زیر نمایشگر را روی آیفون ۱۳ آزمایش کرده است

گورمن مدعی است کوپرتینویی‌ها فناوری اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خود را روی آیفون ۱۳ آزمایش کرده‌اند، اما قرار نیست این ویژگی در پرچم‌داران امسال آن‌ها حضور داشته باشد.

همچنین بر اساس اعلام وال استریت ژورنال، اپل قصد داشته خانواده‌ی آیفون ۱۳ را به نسل جدید فناوری‌های Touch ID و Face ID مجهز کند که هر دو در زیر نمایشگر دستگاه قرار می‌گیرند.

مارک گورمن معتقد است غول آمریکایی بیشتر روی Face ID سرمایه‌گذاری کرده است و احتمالا این فناوری به‌زودی به زیر صفحه نمایش دستگاه منتقل خواهد شد، تقریبا مشابه همان کاری که سامسونگ و چند تولید کننده‌ی اندرویدی دیگر با دوربین سلفی دستگاه‌های خود انجام داده‌اند.

اپل در حال حاضر مشغول توسعه‌ی ماژول‌های کوچک‌تری برای ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) دستگاه‌های خود است. این شرکت با کاهش نزدیک به ۵۰ درصدی اندازه‌ی چیپی که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های Face ID را برعهده دارد و همچنین نزدیک‌تر کردن اسپیکر به حاشیه‌ی بالایی نمایشگر، توانسته ناچ کوچک‌تری برای خانواده‌ی آیفون ۱۳ طراحی کند.

طبق پیش‌بینی گروهی از تحلیل‌گران Barclays، سیستم تشخیص چهره زیر نمایشگر اپل تا سال ۲۰۲۲ در دسترس نخواهد بود و احتمالا اپل پیش از اینکه آیفون‌های تمام صفحه را معرفی کند، به سراغ استفاده از حفره‌ی دوربین درون نمایشگر هم خواهد رفت.

گورمن می‌گوید کوپرتینویی‌ها در مقابل استفاده از Face ID زیر نمایشگر دو استراتژی دارند. نخست اینکه تنها نسخه‌های پرو به این فناوری مجهز شوند و نسخه‌های استاندارد با همان ظاهر قبلی (ناچ) راهی بازار شوند.

راه‌کار دوم اپل هم این است که مدل‌های پرو را به Face ID مجهز کند و در مدل‌های استاندارد به‌ جای Face ID از Touch ID تعبیه شده در زیر نمایشگر بهره بگیرد.

با توجه به شنیده‌ها، آیفون‌های امسال به چیپ قدرتمند و جدید A15 Bionic، دوربین‌های بزرگ‌تر، قابلیت‌های جدید در بخش ضبط ویدیو، باتری‌های بزرگ‌تر، نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی و حداکثر حافظه‌ی داخلی یک ترابایت (برای نسخه‌های پرو) مجهز خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا