گیم

اندروید 13 سرعت اجرای بازی‌ها را افزایش می‌دهد !

به نظر می‌آید اندروید 13 به قابلیت‌های جدیدی برای اجرای روان‌تر بازی‌‌ها مجهز شده و قرار است سرعت اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها تا حد قابل توجهی افزایش یابد. در همین رابطه به تازگی جزئیات عملکرد این قابلیت افشا شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ پیش از این شایعه شده بود که گوگل قصد دارد سرعت اجرای بازی‌ها را در اندروید 13 بهبود دهد اما جزئیات بیشتری در مورد این قابلیت منتشر نشده بود.

حال بار دیگر گزارش‌های جدیدی در مورد جزئیات این قابلیت اندروید ۱۳ منتشر شده و به نظر می‌آید که کاربران دیگر نیازی نیست مدت زمان زیادی را برای بارگذاری بازی‌ها منتظر بمانند.

صنعت گیمینگ در پلتفرم موبایل طی چند سال گذشته رشد زیادی داشته و گوگل هم تلاش کرده قابلیت‌های خوبی را برای سیستم‌عامل خود منتشر کند. برای مثال گوگل در اندروید ۱۲ قابلیتی را اضافه کرد که باعث می‌شد توسعه‌دهندگان هر بازی حالت‌های عملکردی مختلفی را برای بازی‌ها در نظر بگیرند.

اندروید ۱۲ به شرکت‌های سازنده‌ گوشی هوشمند این اجازه را می‌دهد تا یک بخش اختصاصی برای بازی‌ها طراحی کنند تا کاربر بتواند یک سری از تنظیمات غیرضروری را غیرفعال کرده و تجربه‌ بهتری در انجام بازی داشته باشد.

اما به نظر می‌آید اندروید ۱۳ قرار است بخش گیمینگ را متحول کند. ظاهراً گوگل می‌خواهد روش جدیدی را در نسخه جدید سیستم‌عامل خود به کار ببرد. این روش به بازی‌ها اجازه می‌دهد وضعیت خود را به اطلاع سیستم‌عامل گوشی برسانند.

وقتی وضعیت یک بازی در اختیار سیستم‌عامل گوشی هوشمند قرار بگیرد موجب می‌شود سیستم‌عامل اندروید تشخیص دهد آیا روند اجرای آن بازی مختل خواهد شد یا خیر.

همچنین بازی‌ها با استفاده از این قابلیت می‌توانند اطلاعات مربوط به بارگذاری خود را با سیستم‌عامل گوشی مبادله کنند تا سیستم‌عامل گوشی متناسب با این اطلاعات عمل کرده و توان پردازشی خود را با استفاده از حالت جدید GAME LOADING افزایش دهد.

البته این چیز جدیدی نبوده و بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ گوشی‌های هوشمند از روش‌های مشابهی برای افزایش توان پردازشی سیستم در حین انجام بازی‌های مختلف و کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها بهره می‌برند.

ظاهراً گوگل قصد دارد این قابلیت را برای تمام گوشی‌های مجهز به اندروید ۱۳ در دسترس قرار دهد. تاکنون اطلاعات بیشتری در رابطه با این قابلیت منتشر نشده و باید منتظر ماند تا در آینده‌ای نزدیک جزئیات بیشتری پیرامون این موضوع افشا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا