موبایل

اندروید ۱۲ قابلیت کنترل موبایل با حالت صورت را ممکن می کند

در نسخه آزمایشی اندروید ۱۲ قابلیت هایی برای کنترل موبایل با حالات صورت ارائه شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، گوگل مشغول توسعه قابلیت‌های دسترسی جدید برای اندروید است که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از حالات صورت مانند خندیدن یا بالابردن ابرو، موبایل را کنترل کند.

ویژگی جدید « سوئیچ دوربین» (Camera Switch) در چهارمین نسخه بتا اندروید ۱۲ ارائه شده است. این نسخه جدید از اپ هنوز در گوگل پلی عرضه نشده، اما یک فایلAPK آن وجود دارد و کاربر می‌تواند آن را به طور جداگانه روی دستگاه نصب وآزمایش کند.

اندروید ۱۲ قابلیت کنترل موبایل با حالت صورت را ممکن می کند

حالات صورت از جمله نگاه کردن به چپ و راست را می‌توان به عنوان ابزاری برای کنترل قابلیت‌های مختلف مانند اسکرول کردن، بازگشت به دکمه خانه یا اسکن سریع تنظیمات و نوتیفیکیشن ها به کار برد. اسکرین شات ها نشان می‌دهند فرد می‌تواند میزان حساسیت نرم افزار برای شناسایی حالات صورت تنظیم کند. به این ترتیب احتمال فعال سازی تصادفی قابلیت‌های مختلف کاهش می‌یابد. با این وجود باید توجه داشت که این ویژگی باید قدرتمند باشد.

در نسخه های اخیر اندروید قابلیت‌های دسترسی مختلفی ارائه شده مانند کنترل با حالات صورت که هدف آنها تسهیل استفاده از موبایل برای افراد با معلولیت‌هایی است. به عنوان مثال در اندروید ۱۱ که سال گذشته عرضه شد، قابلیت‌های کنترل با صورت سیستم عامل ارتقا یافته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا