گیم

امکان دانلود بازی های پلی استور گوگل برای ویندوز فراهم شد

همانطور که می‌دانید گوگل مدتی است قصد دارد بازی‌های اندرویدی را به پلتفرم ویندوز اضافه کند و در این راستا حدود یک هفته‌ی پیش به صورت رسمی طرح Google Play Games Beta را معرفی کرد. در ادامه‌ی این راه، امروز کاربران می‌توانند برخی بازی‌های اندرویدی را از فروشگاه Play Store به صورت مستقیم برای ویندوز دانلود و نصب کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ گوگل پس از معرفی طرح اجرای بازی‌های اندرویدی روی ویندوز، امروز بالاخره مرحله‌ی آزمایشی این طرح را آغاز کرد. هم‌اکنون کاربران برخی مناطق خاص جغرافیایی می‌توانند از طریق فروشگاه پلی استور تعدادی از بازی‌های اندرویدی را به صورت مستقیم روی پلتفرم ویندوز دانلود و نصب نمایند.

در حال حاضر شرکت گوگل هنوز در مورد روند اجرای این طرح اطلاعات دقیقی منتشر نکرده، اما انتظار می‌رود که برای اجرای این بازی‌ها به نصب یک اپلیکیشن ساخته شده توسط گوگل نیاز داریم. البته به گزارش کاربرانی که قادر به دریافت بازی از فروشگاه Play Store بوده‌اند، نیاز به نصب هیچ برنامه‌ی اضافی نیست.

به گفته‌ی این کاربران، یک گزینه‌ی «دانلود روی ویندوز» (Download on Windows) در نسخه‌ی دسکتاپ فروشگاه گوگل پلی وجود دارد که با کلیک روی آن فایل قابل اجرای (.Exe) این بازی روی ویندوز دانلود می‌شود.

در هر صورت هرچند گفته می‌شود مرحله‌ی آزمایشی این طرح هم‌اکنون فقط در برخی از کشورها مانند کره جنوبی و تایوان قابل دسترسی است، اما کاربران حاضر در دیگر نقاط جغرافیایی نیز توانسته‌اند از گزینه‌ی «دانلود روی ویندوز» استفاده کنند؛ پس هم‌اکنون نمی‌توان به صورت دقیق گفت چه زمانی تمام کاربران می‌توانند بازی‌های اندروید را به صورت مستقیم از پلی استور برای پلتفرم مایکروسافت دانلود و اجرا کنند. با این وجود گوگل از توسعه‌دهندگان درخواست کرده بازی‌ها را برای اجرا به وسیله‌ی ویندوز و همچنین سازگاری با موس و کیبورد بهینه‌سازی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا