کامپیوتر

اعمال محدودیت های جدید بر علیه کاسپرسکای توسط دولت بایدن

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت وی قصد دارند به بهانه نگرانی های امنیتی استفاده از نرم افزارهای ضدویروس شرکت روسی کاسپرسکای را محدود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا بیم دارد حملات سایبری روسیه در شرایط تداوم جنگ اوکراین تشدید شود و نرم افزارهای امنیتی کاسپرسکای به موفقیت این حملات کمک کنند.

سه منبع مطلع در این زمینه به رویترز گفته‌اند که رسیدگی به این پرونده ابتدا در سال گذشته به وزارت بازرگانی آمریکا و سپس وزارت دادگستری این کشور محول شده است. این پرونده پیشرفت کمی داشته و همین مساله موجب شده دولت بایدن و برخی مقامات دولتی دیگر خواستار توجه بیشتر به این موضوع در اسفند ماه شوند.

آمریکا مدعی است کرملین می‌تواند از نرم‌افزارهای ضدویروس کاسپرسکای برای جاسوسی از سیستم‌های رایانه‌ای و سرقت اطلاعات حساس از آنها بهره بگیرد و حتی در صورت تشدید نزاع بین مسکو و غرب، رایانه‌های آمریکایی را دستکاری کند.

آمریکا همچنین نگران سرقت اطلاعات حساس مربوط به شبکه‌های پیمانکاران دولت فدرال و اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده مانند شبکه‌های برق و غیره است.

فعلاً دولت آمریکا قصد ندارد استفاده بخش خصوصی از نرم‌افزارهای کاسپراسکای را که از مدت‌ها قبل توسط مقامات آمریکایی به‌عنوان یک تهدید جدی برای امنیت ملی ایالات متحده تلقی می‌شده، ممنوع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا