موبایل

اطلاعات و تصاویر جدیدی از گوشی پیکسل 7 گوگل منتشر شد

انتظار نمی‌رود که تا ماه اکتبر (مهر) پرچمداران جدید شرکت گوگل یعنی سری پیکسل 7 به صورت رسمی رونمایی شوند. اما با گذشت مدت زمانی از عرضه‌ی سری Pixel 6 منابع مختلف رندهایی از گوشی بعدی گوگل منتشر کردند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، تصاویر منتشر شده از گوشی Pixel 7 و Pixel 7 Pro هر دو غیر رسمی هستند و منابع مختلف با توجه به شایعات این تصاویر را طراحی کرده‌اند. بر اساس این تصاویر طراحی پنل پشتی به Google Pixel 6 Pro شباهت دارد و همان ماژول دوربین مستطیل شکل در این پنل قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد در این ماژول همچنان سه دوربین برای تصویر برداری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که دو سنسور برای تصویر برداری در حالت واید و اولترا واید مورد استفاده قرار می‌گیرند. سومین سنسور نیز از نوع پریسکوپی خواهد بود و می‌تواند با استفاده از بزرگنمایی ۱۰۰ برابری تصویر برداری کند.

رنگ مشکی این دستگاه بسیار جذاب است؛ زیرا پنل پشتی و بدنه‌ی دستگاه هر دو یک رنگ هستند و این موضوع می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. این طراحی بسیار جذاب است، اما احتمالا فقط یک رندر است و هیچ وقت پیکسل 7 با این طراحی به بازار عرضه نشود.

تصویر دیگری که از رنگ این دستگاه منتشر شده آبی آسمانی است که یک رنگ روشن محسوب می‌شود. این رنگ بسیار به رنگ سفید شباهت دارد، اما با دقت می‌توان متوجه پنل پشتی آبی رنگ آن شد.

گوشی Pixel 7 احتمالا در کنار iPhone 14 به بازار عرضه شود و در لیست جذاب‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد. تمام مدل‌های قبلی این سری در ماه اکتبر معرفی شدند و بر این اساس احتمالا این گوشی نیز در ماه اکتبر همراه پرچمداران جدید شرکت اپل معرفی خواهد شد. ناگفته نماند تنها دستگاهی از سری گوگل پیکسل که در ماه اکتبر معرفی نشد Google Pixel 5 بود.

شرکت گوگل این پرچمدار را در تاریخ ۳۰ سپتامبر به بازار عرضه کرد. با این وجود یکی از منابع تایید می‌کند که گوگل یک ماه زودتر گوشی جدید خود را معرفی خواهد کرد و این موضوع بدان معنی است که احتمال عرضه‌ی گوشی پیکسل 7 در ماه سپتامبر نیز وجود دارد.

در مورد قیمت این دستگاه نیز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که گوگل قیمت پرچمداران جدید خود را افزایش ندهد. بر این اساس Google Pixel 7 با قیمت پایه ۵۹۹ دلار و Google Pixel 7 Pro با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

اخبار و شایعه‌های منتشر شده از پیکسل 7

چندی پیش شایعه‌هایی از سری پرچمدار جدید گوگل منتشر شد و این شایعه‌ها تایید کردند که تفاوت‌هایی میان پرچمداران سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ شرکت گوگل وجود خواهد داشت. گفته می‌شود ضخامت نسخه‌ی معمولی Pixel 7 حدود ۸.۷ میلی متر خواهد بود که با برآمدگی دوربین این ضخامت در قسمت ماژول دوربین با ۱۱.۴۴ میلی متر می‌رسد.

انتظار می‌رود در مورد نسخه‌ی پرو نیز چنین ضخامتی وجود داشته باشد، اما به دلیل پشتیبانی از دوربین‌های با کیفیت‌تر بیرون زدگی دوربین از پنل پشتی بیشتر از ۱۱.۴۴ میلی متر خواهد بود. اندازه صفحه نمایش می‌تواند در محدوده‌ای همانند سری پیکسل 6 باشد، با توجه به این موضوع نسخه‌ی پایه از نمایشگری معادل ۶.۲ تا ۶.۴ اینچ استفاده خواهد کرد و نسخه‌ی گران قیمت این سری به صفحه نمایش ۶.۷ یا ۶.۸ اینچی مجهز خواهد شد.

احتمالا گوشی Pixel 6 به دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشتی مجهز شود و این موضوع به معنی تصویر برداری با سنسور اصلی و تله فوتو یا اولترا واید با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل است. انتظار می‌رود در ماژول دوربین این پرچمدار فلش LED دو یا چهار گانه برای تصویر برداری در نور کم در اختیار کاربران قرار بگیرد.

علاوه بر این موضوع در پنل جلویی در قسمت بریدگی صفحه نمایش یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تصویر برداری در حالت سلفی قرار خواهد گرفت. چنین دوربینی برای یک گوشی ۵۹۹ دلاری چندان مناسب نیست و باید به این موضوع نیز توجه کنیم که دستگاه جدید گوگل جزو گوشی‌های پرچمدار خواهد بود و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مختص چنین پرچمداری در سال ۲۰۲۲ نیست.

باتری یکی از بخش‌هایی است که شرکت گوگل هیچ وقت ضعفی از خود در آن نشان نداده است. با توجه به اقدامات گذشته‌ی این شرکت احتمالا گوشی Pixel 7 به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شود. انتظار می‌رود این دستگاه با گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برای انتخاب حافظه به بازار عرضه شود.

در کنار این گزینه‌ها برای انتخاب حافظه، گزینه‌هایی همانند رنگ مشکی، آبی آسمانی، سفید و مرجانی برای انتخاب رنگ در اختیار افراد نیز وجود دارد. یک منبع دیگر ادعا کرده که گوشی‌های سری پیکسل 7 و 7 پرو به ترتیب به نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۷ اینچی مجهز خواهند شد و این موضوع به معنی کوچک‌تر شدن صفحه نمایش نسبت به نسل قبلی است.

نسل قبلی این دستگاه به تراشه جدید گوگل یعنی Google Tensor مجهز شد. این تراشه در ابتدا با توجه به ادعای گوگل یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند محسوب می‌شد. اما پس از عرضه و انجام تست‌های مختلف، منتقدان و افراد متوجه شدند که این پردازنده از قدرت سخت افزاری بسیار بالایی بهره نمی‌برد. بلکه قدرت این تراشه با پردازنده A12 Bionic شرکت اپل برابری می‌کند، لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۸ این چیپست برای تامین قدرت سخت افزاری گوشی iPhone Xs در نظر گرفته شد.

با این وجود تمام ادعای شرکت اپل یک تبلیغ بیش نبود و انتظار می‌رود در سری پرچمداران جدید این شرکت از تراشه Tensor 2 استفاده شود و قدرت سخت افزاری آن در حد Apple A15 Bionic یا Snapdragon 8 Gen1 باشد. اطلاعاتی از این تراشه و گوشی Pixel 7 در نسخه‌ی جدید اندروید با کد Cloudripper وجود دارد.

گفته می‌شود گوشی Pixel 7 مجهز شده به تراشه Tensor 2 با کد Cheetah و نسخه Pro پشتیبانی کننده از این تراشه با کد Panther در حال طراحی است. جالب است که بدانید در ماه آگوست سال گذشته این کمپانی پتنت تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر را به ثبت رساند و این موضوع می‌تواند به معنی آماده بودن این فناوری برای استفاده در گوشی پیکسل 7 و 7 پرو باشد.

قبل اینکه سری Pixel 6 برای فروش به بازار عرضه شود خبری از وجود یک دستگاه جدید در سری Pixel 7 منتشر شد. این موضوع بدان معنی است که این سری احتمالا با سه عضو به بازار عرضه خواهد شد. چندی پیش شایعه‌هایی از گوشی Pixel Flip منتشر شد و گفته می‌شود این دستگاه با کد pipit در حال طراحی است و به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

این کد از برنامه‌ی دوربین گوشی‌های سری پیکسل 6 نیز استخراج شده و این موضوع بدان معنی است که گوشی تاشو شرکت گوگل همانند نسخه‌ی پایه پرچمدار سال ۲۰۲۱ خود از دوربین‌های واید و اولترا واید استفاده خواهد کرد و خبری از سنسور تله فوتو نخواهد بود.

هرآنچه که از پیکسل 7 انتظار داریم

جذاب‌ترین گوشی‌های عرضه شده‌ی شرکت گوگل Pixel 6 و Pixel 6 Pro نام دارند و این موضوع باعث شد سطح توقع کاربران افزایش پیدا کند. به همین دلیل در ادامه به بررسی خواسته‌های کاربران خواهیم پرداخت و همچنین مشکلات نسخه‌های قبلی را نیز بررسی خواهیم کرد.

افزایش ظرفیت باتری

ظرفیت و عمر باتری در گوشی‌های سری پیکسل 6 برای کاربران نا امید کننده نیست و نمی‌توان به آن به عنوان یک نقطه ضعف اشاره کرد. با این وجود عمر باتری متوسط است و افراد علاقه دارند که این کمپانی عمر باتری را در نسخه‌های Pixel 7 و Pixel 7 Pro افزایش دهد.

تراشه گوگل Tensor توسط خود این کمپانی تولید و طراحی شده که از مصرف پایینی برخوردار است. این تراشه همانند پردازنده گوشی‌های اپل که مختص آیفون‌ها هستند طراحی شده و به همین دلیل یک چیپست کم مصرف محسوب می‌شود. گوگل باید در نسخه‌ی بعدی یا تراشه Tensor 2 را کم مصرف‌تر طراحی کند یا اینکه ظرفیت باتری را برای رضایت کاربران افزایش دهد.

قدرت بیشتر

همانطور که در بالا اشاره کردیم، شرکت گوگل تنها در مورد پردازنده تنسور ادعاهای بی‌ارزشی کرده بود و نتوانست نیاز کاربران را تامین کند. به همین دلیل انتظار می‌رود این کمپانی از تراشه‌ای با قدرت سخت افزاری مشابه Snapdragon 8 Gen1 استفاده کند که افراد بتوانند این گوشی هوشمند را یک دستگاه پرچمدار بدانند.

علاوه بر این موضوع پرداخت مبلغی معادل ۸۹۹ دلار برای یک دستگاه با قدرت سخت افزاری مشابه یک گوشی ۴۰۰ دلاری چندان برای کاربران خوشایند نیست و این موضوع می‌تواند محبوبیت شرکت گوگل را از بین ببرد.

پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

حدود چند سال از خرید اندروید توسط شرکت گوگل می‌گذرد و اولین گوشی‌هایی که در بازار به سیستم عامل جدید اندروید مجهز می‌شوند دستگاه‌های سری گوگل پیکسل هستند. پیش از عرضه‌ی گوشی‌های سری پیکسل 6 گفته می‌شد که این کمپانی قصد دارد از دستگاه‌ها خود حدود ۵ سال پشتیبانی کند.

اما پس از گذشت مدتی مشخص شد این ۵ سال تنها برای به روزرسانی‌های امنیتی است و کاربران تنها می‌توانند به مدت سه سال از به روزرسانی سیستم عامل استفاده کنند. به همین دلیل افراد خواستار افزایش پشتیبانی گوگل از به روزرسانی سیستم عامل است.

سنسور اثر انگشت بهتر

یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های سری پیکسل 6 سنسور اثر انگشت آن‌ها است. این سری از پرچمداران اولین گوشی‌های شرکت گوگل هستند که به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده‌اند. در بعضی از موارد کاربران باید چند بار تلاش کنند تا بتوانند قفل صفحه‌ی دستگاه را باز کنند و علاوه بر این موضوع سرعت تشخیص اثر انگشت چندان بالا نیست.

به همین دلیل گوگل باید این بخش را دستخوش تغییرات کند و از سنسور بهتری برای تشخیص اثر انگشت استفاده کند، این موضوع می‌تواند سرعت و دقت تشخیص اثر انگشت را افزایش دهد.

به صورت کلی در این مطلب تمام شایعه‌های منتشر شده در رابطه پیکسل 7 را بررسی کردیم و برای به دست آوردن اطلاعات تایید شده‌ای باید تا زمان معرفی رسمی این دستگاه توسط گوگل صبر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا