فناوری اطلاعات

اشتباه مهلک جستجوی گوگل در تبلیغ وب‌سایت‌های کلاهبرداری

یک کلاهبرداری تکان دهنده شامل وب سایت های جعلی که جعل هویت مشاغل واقعی هستند و از مشتریان با حساب های تجاری جعلی آمکس پول می گیرند، توسط کوری دکترو، نویسنده و فعالی که در مورد فناوری و جامعه می نویسد، افشا شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ دکترو داستان خود را در توییتر به اشتراک گذاشت، جایی که او گفت که وقتی سعی کرد از یک وب سایت به نام kiinthaila.com مقداری غذای بیرون بری بخرد مورد کلاهبرداری قرار گرفت. او متوجه شد که این وب‌سایت در واقع یک وب‌سایت جعلی است که توسط کلاهبرداران با استفاده از Wix ایجاد شده است، پلتفرمی که به هر کسی اجازه می‌دهد بدون زحمت وب‌سایت ایجاد کند. کلاهبرداران همچنین حساب‌های تجاری تقلبی Amex را برای مشاغل واقعی ایجاد کردند و از آن‌ها برای دریافت هزینه از مشتریانی که از وب‌سایت‌های جعلی آنها سفارش می‌دادند استفاده کردند.

دکترو با آمکس تماس گرفت تا تقلب را گزارش کند، اما از پاسخ آنها ناامید شد. او گفت که به نظر نمی رسد آنها علاقه ای به تحقیق در مورد کلاهبرداری یا بستن حساب های تقلبی داشته باشند. وی همچنین خاطرنشان کرد که گوگل با نشان دادن تبلیغات آنها به عنوان اولین نتیجه جستجو به جای وب سایت رسمی که kiinthaiburbank.com است، این کلاهبرداران را تبلیغ می کند.

این کلاهبرداری نه تنها برای مشتریانی که پول و اعتماد خود را از دست می دهند مضر است، بلکه برای کسب و کارهای قانونی که نام و اعتبار آنها توسط این کلاهبرداران آسیب می بیند نیز مضر است. نگران کننده است که گوگل حتی به این کلاهبرداران اجازه می دهد تا نتایج جستجوی خود را دستکاری کنند و کاربران خود را در معرض خطر قرار دهند.

این توییت از زمان انتشار بیش از 66.9 هزار لایک در توییتر به دست آورد و فشار بر گوگل را برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع کلاهبرداری افزایش داد.

در اخبار دیگر، مایکروسافت به دنبال سهم بازار موتور جستجوی گوگل است. در این ماه، غول فناوری مایکروسافت اعلام کرد که آخرین فناوری OpenAI GPT-4 را به موتور جستجوی این شرکت، Bing، می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا