فناوری اطلاعات

اسنپ چت گل کرد

ایوان اشپیگل، مدیرعامل شرکت اسنپ اعلام کرد شمار کاربران اپلیکیشن شبکه اجتماعی “اسنپ‌چت”، با نرخ سریع‌تری رشد کرده و به بیش از ۷۵۰ میلیون نفر در ماه رسیده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، شرکت آمریکایی اسنپ اعلام کرد این رقم، ۲۵ درصد بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر ماهانه ای است که “اسنپ‌چت”، ۱۰ ماه پیش جذب کرده بود. شمار کاربران ماهانه “اسنپ‌چت”، در سال مالی منتهی به آوریل سال ۲۰۲۲، به میزان ۲۰ درصد رشد کرد.

اشپیگل روز پنجشنبه در جلسه‌ای با سرمایه گذاران در سانتا مونیکای کالیفرنیا گفت: تمامی این موارد در نتیجه تغییراتی که ما در کسب و کارمان انجام دادیم و با وجود افت سرعت رشد درآمد، حاصل شد.

اسنپ سال گذشته اعلام کرده بود فعالیتهای خود را تعدیل کرده و به سه اولویت اصلی اضافه کردن کاربران و جلب آنها برای سپری کردن زمان بیشتر در  “اسنپ‌چت”، افزایش رشد درآمد و سرمایه گذاری در فناوری واقعیت افزوده متمرکز خواهد شد.

آمار جدید حاکی از آن است که این اپلیکیشن می‌تواند به توسعه شمار کاربران خود ادامه دهد که شاید کمک کند با نزول بزرگ کسب و کار تبلیغات دیجیتالی مقابله کند. در سه ماهه نخست، تحلیلگران انتظار دارند که  این شرکت نخستین کاهش درآمد را نسبت به سال گذشته داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود میزان پولی که اسنپ به ازای هر کاربر کسب می‌کند، به پایین‌ترین میزان در حدود سه سال گذشته نزول کند.

اسنپ اعلام کرد که کاهش هزینه بازاریابی دیجیتالی که سال گذشته به این صنعت ضربه زد، وضعیت ثابتی پیدا کرده است. در این بین، اسنپ تغییراتی در امکانات تبلیغاتی خود در سال جاری داده که ممکن است  درآمد سه ماهه نخست را متاثر کند.

اسنپ و همتایانش همچنان با پیامد تغییر سیاست‌های حریم خصوصی اپل در سال ۲۰۲۱ که شخصی سازی و ردیابی موفقیت تبلیغات دیجیتالی را دشوارتر کرد، دست و پنجه نرم می کنند. اشپیگل گفت: این تغییر، یک دهه از بهترین شیوه های تبلیغات کنندگان دیجیتالی را زیر و رو کرد.

اعلام رشد کاربران “اسنپ‌چت”، نتوانست سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار دهد و ارزش سهام اسنپ در بازار نیویورک سه درصد سقوط کرد. ارزش سهام شرکت اسنپ پس از سقوط ۸۰ درصدی در سال ۲۰۲۲، از ابتدای امسال تا روز چهارشنبه، ۲۶ درصد رشد کرده است.

اگرچه “اسنپ‌چت” بزرگترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی نیست (اپلیکیشنهای فیس بوک و اینستاگرام شرکت متا، حدود سه میلیارد و دو میلیارد کاربر ماهانه دارند” اما “اسنپ‌چت” در میان کاربران نوجوان، محبوبیت خاصی دارد و در سالهای اخیر برای جذب کاربران جوانتر با تیک تاک که بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد، در رقابت بوده است.

” اسنپ‌چت” برای رقابت، سرمایه گذاری بالایی در سرویس اشتراکی ” اسنپ‌چت پلاس” و لنز های واقعیت افزوده انجام داده است.

درست شش ماه پس از راه اندازی، “اسنپ‌چت پلاس” به ۲.۵ میلیون اشتراک رسید و در مسیر کسب درآمد سالانه ۱۰۰ میلیون دلار حرکت می کند. همچنین طی سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر با لنزهای خرید واقعیت افزوده  اسنپ‌چت تعامل کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، “اسنپ‌چت” که با سرمایه گذاری ها در محصول جدید تقویت شده، رسیدن به یک میلیارد کاربر ماهانه فعال تا چند سال آینده را هدف گذاری کرده است. اشپیگل پیش بینی کرد که اکثر کاربران جدید، از کشورهای خارج از بازارهای توسعه یافته نظیر آمریکایی شمالی و اروپا خواهند آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا