گیمویدئو

استریت فایتر ۶ سال ۲۰۲۳ به کنسول‌ها و کامپیوتر می‌آید

کمپانی کپ‌کام (Capcom) به تازگی جزئیات جدیدی از ششمین نسخه‌ی سری استریت فایتر نظیر تاریخ انتشار و تریلر جدیدی را از آن منتشر کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ استریت فایتر ۶ در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان عرضه شده و نشان دهنده‌ی آخرین تکامل این مجموعه‌ی مبارزه‌ای خواهد بود که از زمان عرضه‌ی خود در ۳۵ سال پیش تاکنون بیش از ۴۷ میلیون نسخه فروخته است. این بازی که توسط موتور اختصاصی کپ‌کام یعنی RE Engine ساخته می‌شود، دارای سه حالت بازی متفاوت از جمله Fighting Ground ،World Tour و Battle Hub است. این اثر همچنین شامل عناصر جدید در گیم‌پلی و همچنین جلوه‌های بصری بهبود یافته است.

علاوه بر نوآوری‌های جدید در گیم‌پلی، استریت فایتر ۶ با حالت‌های گیم‌پلی بازی‌های قبلی از جمله حالت آرکید، مسابقات آنلاین، حالت آموزشی، حالت لوکال و موارد دیگر بازگشته تا طرفداران قدیمی مجموعه را خوشحال کند و ژانر بازی‌های مبارزه‌ای کلاسیک را دستخوش تغییراتی کند. همچنین در این نسخه علاوه‌بر شخصیت‌های نمادین سری مانند ریو، چون‌لی و لوک که همگی از ظاهر متفاوتی برخوردار شده‌اند، شاهد شخصیت‌های جدیدی مانند جیمی هستیم که با مجموعه حرکات غیرقابل پیش‌بینی خود تنوع جدیدی را به بازی اضافه می‌کند. در واقع بازیکنان طیف وسیعی از سبک‌ها و مهارت‌های مختلف را تجربه خواهند کرد.

حالت‌های اصلی گیم‌پلی

بخش Fighting Ground به طور کلی شامل تمام حالت‌های بازی‌های قبلی سری نظیر آرکید، حالت آموزشی و غیره است. World Tour یک حالت داستانی تک‌ نفره است که قرار است مرزهای بازی مبارزه‌ای را جابجا کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا داستان خود را به همراه آواتار تجربه کنند. در نهایت بخش Battle Hub برای تجربه‌ی آنلاین طراحی شده و مقصدی است که راه‌های جدید و منحصربه‌فردی را برای برقراری ارتباط و تعامل در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

وجود گزارشگر برای مبارزات

استریت فایتر برای اولین بار از گزارشگر برای گزارش مبارزات استفاده می‌کند که این ویژگی با زیرنویس‌ با پشتیبانی از ۱۳ زبان همراه می‌شود. در این بازی قرار است از صدای گزارشگران محبوب بازی‌های مبارزه‌ای مانند جرمی ویشس لوپز (Vicious) و آرو (Aru) استفاده شود تا آنچه را که روی صفحه اتفاق می‌افتد، روایت کنند. ویشس به زبان انگلیسی و آرو به زبان ژاپنی گزارش خواهد کرد. البته قرار است در ادامه از گزارشگران دیگری نیز استفاده شود. این ویژگی علاوه بر هیجان اضافه، توضیحات قابل فهمی نیز در مورد گیم‌پلی ارائه می‌دهد که به بازیکنان تازه وارد بازی کمک می‌کند تا مکانیک‌های لازم را برای استفاده در نبردهای آینده بهتر درک کنند.

سیستم کنترل کاملا جدید

برای کسانی که نگران کنترل پیچیده‌ی بازی‌های مبارزه‌ای هستند، راه حلی جدیدی در قالب یک سیستم کنترل مدرن ارائه شده است. البته کنترل کلاسیک سری همچنان در دسترس بازیکنان به خصوص طرفداران قدیمی قرار خواهد گرفت. با این حال کنترل مدرن به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با ترکیب دکمه‌ی «حرکت ویژه» با یک دکمه‌ی جهت‌دار، حرکات جذابی انجام دهند. این برای بازیکنان جدیدتر یا کسانی که ممکن است کنترل کلاسیک را کمی دشوار بدانند، عالی است. در واقع در سیستم جدید، شخصیت شما تنها با چند فشار دکمه، برخی از پر زرق‌ و‌ برق‌ترین و بهترین حملات خود را انجام می‌دهد. این نوع کنترل اختیاری است اما پیشنهاد شده که بازیکنان جدید از آن استفاده کنند.

سیستم درایو

با هر نسخه از استریت فایتر، مکانیک‌هایی جدید ارائه می‌شود که تنوع زیادی به بازی اضافه می‌کنند. در نسخه‌ی جدید، سیستم درایو معرفی شده که باید آن را هوشمندانه مدیریت کنید و نیازمند خلاقیت شما است. شما می‌توانید از نوار مخصوصی که برای آن در نظر گرفته شده، برای اجرای پنج تکنیک مختلف استفاده کنید که توانایی‌های تهاجمی و دفاعی شما را تقویت خواهد کرد. در ادامه به این تکنیک‌ها خواهیم پرداخت.

  • درایو ایمپکت (Drive Impact): یک ضربه‌ی قدرتمند است که می‌تواند حمله‌ی حریف را جذب کرده و منجر به برخورد او با دیوار شود، حتی اگر او در حال دفاع کردن باشد.
  • درایو پری (Drive Parry): در کنار دفع حمله‌ی حریف، میزان درایو (Drive Gauge) را نیز پر می‌کند.
  • درایو راش (Drive Rush): در هنگام لغو یک حمله‌ی عادی یا درایو پری، می‌تواند بازیکن را به سرعت به حریف خود نزدیک کند.
  • اووردرایو آرتس (Overdrive Arts): شبیه حرکات EX از بازی‌های گذشته است که حرکت‌های ویژه‌ی شخصیت را تقویت می‌کند.
  • درایو ریورسال (Drive Reversal): پس از دفع یک حمله منجر به ضد حمله توسط بازیکن می‌شود و او را از موقعیت‌های سخت خارج می‌کند.

استریت فایتر ۶

شخصیت‌های اصلی
لوک

لوک از سابقه‌ی خود به عنوان یک مامور شرکت نظامی خصوصی برای آموزش هنرهای رزمی استفاده می‌کند. او روزهای تعطیل خود را با خوردن غذاهای ناسالم، بازی‌های ویدیویی و به چالش کشیدن حریفان در یک مبارزه‌ی جذاب می‌گذراند. با این وجود، او همیشه پیروزی را در نظر دارد. از حرکات مهم او می‌توان به DDT و Fatal Shot اشاره کرد.

جیمی

جیمی یک حافظ صلح از محله‌ی چینی‌ها است که آرزو دارد در جای پای یون و یانگ، اژدهای دوقلو، قدم بردارد. او که یک رقاص و بوکسر حرفه‌ای است، عدالت و دوستی را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می‌دهد و از محله‌ی خود با هنرهای رزمی دفاع می‌کند. از حرکات مهم او می‌توان به The Devil Inside و Luminous Dive Kick اشاره کرد.

ریو

ریو به تمرین بی‌پایان خود برای یافتن قدرت واقعی ادامه می‌دهد. او که با اخلاق و صمیمی است، در جستجوی مبارزان شایسته به سراسر جهان سفر می‌کند و پس از غلبه بر ساتسویی نو هادو (Satsui no Hado)، اکنون مشتاق چیزی بزرگتر است. از حرکات مهم او می‌توان به Hashogeki و Denjin Charge اشاره کرد.

چون‌لی

چون‌لی یک مامور سابق سازمان تحقیقات پلیس جنایی بین‌الملل (ICPO) است. او اکنون از لی فن، قربانی حادثه‌ی ماه سیاه در استریت فایتر ۵، مراقبت می‌کند. همچنین با سقوط شادالو، او کلاس‌های کونگ‌فو برگزار می‌کند و به یکی از اعضای محبوب جامعه تبدیل شده است. از حرکات مهم او می‌توان به Tensho Kicks و Serenity Stream اشاره کرد.

استریت فایتر ۶ در سال ۲۰۲۳ برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. انتشار نسخه‌ی سوییچ بازی فعلا در هاله‌ای از ابهام است. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا