کامپیوتر

ابزار جدید Thermal Grizzly برای کاهش 10 درجه‌ای دمای پردازنده‌های جدید اینتل

Thermal Grizzly که بیشتر آن را با خمیرهای رسانای گرمای بر پایه فلزهای مایع می‌شناسیم، از یک محصول جدید به نام Contact Frame برای کاهش دما و جلوگیری از دفرمه شدن پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ بررسی‌های مستقل نشان می‌دهد Contact Frame به کاهش 10 درجه‌ای دما کمک می‌کند. جزئیات بیشتر درباره Contact Frame و قیمت آن را در شهر سخت افزار بخوانید.

این فریم مخصوص پردازنده‌های نسل دوازدهمی در همکاری با اورکلاکر Der8auer طراحی شده و ادعا می‌شود به کاهش دما کمک می‌کند. ظاهراً کاهش دما از طریق جلوگیری از تاب برداشتن حرارت پخش کن پردازنده صورت می‌گیرد که می دانیم در نسل دوازدهم می‌تواند رخ دهد.

بررسی‌های مستقل انجام شده از سوی وب سایت Igor’s Lab نشان می‌دهد این فریم جدید قادر به کاهش دمای پردازنده Core i9-12900K اینتل از 70.48 درجه به 60.29 درجه سانتی‌گراد بوده است که کاهش 10 درجه‌ای را نشان می‌دهد.

نتیجه مزبور با استفاده از پردازنده اورکلاک شده به 5 گیگاهرتز با هسته‌های کوچک غیر فعال شده و یک کیت حافظه DDR5 با فرکانس 7000 مگاهرتز به دست آمده است.

به وضوح کاهش 10 درجه‌ای دما با چنین محصول ساده‌ای می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و ارزان‌تر از خرید کولرهای گران قیمت تمام شود. این محصول (TG-CF-i12G) حدود 36 دلار قیمت دارد.

پیش از این نیز Thermalright یک ابزار با کارکرد مشابه Thermal Grizzly Contact Frame عرضه کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا