موبایل

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با تراشه A15 رونمایی شدند

اپل درمراسم خود از ۴ مدل آیفون ۱۴با قابلیت هایی نوین، ایرپاد و همچنین سری اپل واچ۸ رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، بالاخره پس از ماه ها گمانه زنی و انتشار شایعات مختلف اپل از سری جدید آیفون خود رونمایی کرد.

در شروع این مراسم تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل حاضر شد و درباره قابلیت فعالیت دستگاه های اپل با یکدیگر صحبت کرد.

پس از تمام این موارد تیم کوک از آیفون ۱۴ وآیفون ۱۴ پلاس رونمایی کرد. این دو دستگاه جدید آیفون در اندازه ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه می شوند که برای بازی رایانه ای، تماشای محتوا و غیره مناسب است. درخشندگی نمایشگر ۱۲۰۰nit ذکر شده است. همچنین محتوا با قابلیت دالبی ویژن نمایش داده می شود.

آیفون ۱۴ در رنگ های آبی، نیمه شب، نور ستاره و قرمز عرضه می شود. در این دستگاه از تراشه A15، جی پی یو ۸ و سی پی یو ۶ هسته ای با موتور Neural با ۶ هسته استفاده شده است. همانطور که انتظار می رسد این مدل تغییرات چندانی نسبت به آیفون ۱۳ نداشت.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

دوربین اصلی آیفون ۱۴ جدید ۱۲ مگاپیکسلی است که عملکرد آن در نور کم ۴۹ درصد ارتقا یافته است. دوربین سلفی دستگاه نیز ۱۲ مگاپیکسلی با ویژگی True Depth و اتوفوکوس است. همچنین یک Photonic Engine قابلیت تصویربرداری در نور کم را به شدت ارتقا می دهد.

حالت Action نیز برای فیلمبرداری در سرعت بالاتر با کیفیت ضبط دالبی ویژن HDR در این دستگاه عرضه می شود.

در کنار این موارد قابلیت رصد تصادف که در اپل واچ ارائه شده در آیفون ۱۴ نیز به دلیل ارتقای حسگر سرعت سنج وجود دارد. در موارد اضطراری هر دو گجت با یکدیگر هماهنگ می شوند. همچنین قابلیت Emergency SOS با کمک ماهواره نیز در آیفون ۱۴ عرضه می شود.قطعات و نرم افزارهای مخصوص به آیفون اجازه می دهند در فرکانس هایی خاص با ماهواره های فضایی ارتباط بگیرد. نرم افزاری مخصوص (که اندکی شبیه قطب نما است) به کاربر کمک می کند ماهواره های نامرئی در آسمان را شناسایی کند و با قراردادن موبایل در جهت مناسب از اینترنت ماهواره ای با سرعتی بالا استفاده کند. البته این قابلیت فقط برای ارسال پیام اضطراری است و اپل مشغول توسعه زیربنای لازم جهت ارائه این سرویس است.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

قیمت پایه آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار آغاز می شود و بهای آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ است. کاربران می. توانند از ۹ سپتامبر سفارش خود برای دریافت این دو مدل را ثبت کنند. البته آیفون ۱۴ از ۲۳ سپتامبر و آیفون ۱۴ پلاس از ۷ اکتبر بارگیری می شوند. به. این ترتیب به نظر می رسد شایعات درباره تاخیر در عرضه آیفون واقعیت داشته است.

روی نمایشگر آیفون ۱۴ بخشی به شکل کپسول دیده می شود که باز و بسته می شود تا نوتیفیکیشن ها و هشدارها را به کاربر نشان دهد. در صورت تماس ورودی یا هنگامیکه فرد به موسیقی گوش می کند، شکل این کپسول تغییر می کند.

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

آیفون ۱۴ پرو در۲ سایز ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه می شود و بیشترین میزان درخشندگی نمایشگر آن ۲ هزارnit و برای محتوای HDR نیز ۱۶۰۰nit است. همچنین نمایشگر این مدل با قابلیت «همیشه روشن» به بازار می آید.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

پردازشگر به کار رفته در آیفون ۱۴ پرو A16 است. این سریع ترین تراشه به کارفته در یک موبایل به حساب می آید. همچنین A16 در مصرف انرژی صرفه جویی می کند به همین دلیل باتری آن کارآمدتر است. همچنین دوربین اصلی دستگاه نیز ۴۸ مگاپیکسلی است.

سی پی یو، جی پی یو، Neural Engine همراه نرم افزار پردازش عکاسی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی فعال می شوند. پشت دستگاه یک دوربین اولترا واید و لنزتله فوتو نیز وجود دارد. عمر باتری نیز «تمام روز» ذکر شده، هرچند اپل به طور دقیق عدد و رقمی برای این ویژگی اعلام نکرده است.

بهای آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می شود و قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس نیز ۱۰۹۹ دلار اعلام شده است. بالاترین میزان حافظه دستگاه نیز یک ترابایت است. پیش سفارش دستگاه از ۹ سپتامبر آغاز می شود. البته زمان بارگیری دستگاه ها ۱۶ سپتامبر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا