کامپیوتر

آپدیت جدید AGESA V2 1.2.0.7 برای مادربردهای AMD ارائه شد

اخیراً AMD آپدیت میکروکُد AGESA V2 PI 1.2.0.7 را با تغییرات مهمی در اختیار سازندگان مادربرد قرار داده است و به زودی شاهد ارائه آن در قالب آپدیت بایوس مادربرد خواهیم بود. جزئیات و تغییرات AGESA جدید را در شهر سخت افزار بخوانید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ در صورتی که کامپیوتر شما ماژول Trusted Platform Module (TPM) مجزا نداشته باشد می‌توانید آن را از طریق قابلیت fTPM شبیه سازی کنید. مشکل اینجاست که در برخی کامپیوترها fTPM موجب بروز مشکل هنگ کردن می‌شود.

به این ترتیب برخی از دارندگان پردازنده‌های AMD Ryzen با نصب ویندوز 11 شاهد مشکل لگ زدن ویندوز هستند که به fTPM مربوط می‌شود. این مشکل در هر نوع استفاده‌ای خود را نشان می‌دهد که به وضوح دردسر بزرگی است.

خبر خوب اینکه در میکروکُد AGESA V2 PI 1.2.0.7 مشکل هنگ کردن و لگ زدن سیستم‌های Ryzen در ویندوز 11 را حل شده است. علاقه‌مندان باید در دسترس بودن این آپدیت را از طریق سازنده مادربرد خود بررسی کنند.

این آپدیت جدید برای مادربردهای سری AMD 300 هم عرضه خواهد شد و پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen 5000 را به این پلتفرم قدیمی اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند از پردازنده‌های جدیدتر با کارایی بهتر استفاده کنند.

همچنین گفته می‌شود این آپدیت جدید امکان اورکلاک کردن پردازنده Ryzen 7 5800X3D از طریق BClk را به شرط عبور نکردن ولتاژ هسته از 1.35 ولت ممکن می‌کند.

AMD آپدیت جدید خود را در اختیار سازندگان مادربرد و سیستم‌های آماده قرار داده است و باید منتظر ارائه آپدیت بایوس از سوی آنها ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا