موبایل

آنر X20 5G با شارژر ۶۶ وات رونمایی شد

آنر روز گذشته و در کنار گوشی‌های سری مجیک ۳ از گوشی میان‌رده‌ی دیگر خود تحت عنوان آنر X20 5G با قابلیت‌های بسیار خوب رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این‌طور که به نظر می‌رسد، دوران بعد از هواوی برای آنر اصلا بد نبوده است و این شرکت بعد از معرفی سری آنر ۵۰، کاملا روی غلتک افتاد و روز گذشته هم از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرد. نماینده‌های جدید شرکت در دو مدل مختلف شامل سری مجیک ۳ و آنر X20 5G رونمایی شدند که در مطلبی جداگانه به بررسی سری مجیک ۳ پرداختیم. در این مطلب اما نگاهی خواهیم داشت به آنر X20 5G که گویا به عنوان گوشی میان‌رده‌ی شرکت قرار است در بازار ایفای نقش کند.

آنر X20 5G

آنر X20 5G اما از پردازنده‌ی Dimensity 900 به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌برد که پردازنده‌ی قابل و توانمندی است. این پردازنده از ۸ هسته بهره می‌برد که دو دسته‌ی اول آن از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و شش دسته‌ی کم‌مصرف‌تر و با فرکانس پایین‌تر دیگر از نوع Cortex-A55 و با فرکانس ۲٫۰ هستند. به عنوان پردازنده‌ی گرافیکی هم Mali-G78 MC4 ایفای نقش می‌کند که آن هم توانایی نسبتا خوبی در امور گرافیکی و اجرای بازی‌های روز با اعمال تنظیمات گرافیکی متوسط دارد.

آنر X20 5G

آنر X20 5G به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض خود از رابط کاربری Magic UI 4.2 مبتنی بر اندروید ۱۱ بهره می‌برد و در سه مدل با ترکیب حافظه‌ی ۶/۱۲۸ گیگابایت، ۸/۱۲۸ گیگابایت و ۸/۲۵۶ گیگابایت در دسترس قرار می‌گیرد. نکته‌ی بسیار قابل توجه در رابطه با این محصول، پشتیبانی آن از حالت رم مجازی است که باعث می‌شود میزانی از حافظه‌ی داخلی گوشی به رم اختصاص داده شود. البته برخلاف یک سری گوشی‌های دیگر که حتی میزان رم مجازی آن‌ها به ۸ گیگابایت هم می‌رسد، آنر X20 5G فقط می‌تواند ۲ گیگابایت از حافظه‌ی داخلی خود را به رم اصلی اضافه کند تا در نهایت میزان رم آن به ۱۰ گیگابایت برسد. البته که این ۲ گیگابایت حافظه‌ی مجازی هیچوقت نمی‌تواند جایگزین رم اصلی شود اما تأثیر مثبتی در روند کار با گوشی دارد.

نماینده‌ی جدید آنر از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با وضوح +FHD بهره می‌برد که رفرش‌ریت آن به رقم بسیار خوب ۱۲۰ هرتز می‌رسد. نوع پنل به کار رفته در این گوشی هم LCD است و روی بخش بالایی آن یک حفره‌ی بزرگ برای تعبیه‌ی دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. روی پنل پشتی هم ماژول دایره‌ای شکلی را شاهد هستیم که سه دوربین را درون خود جای داده است؛ سنسورهایی که شامل اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، ماکرو و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. از قابلیت‌های خوب این دوربین‌ها می‌توان به لرزشگیر الکترونیک تصویر و ضبط دوسویه اشاره کرد؛ به این معنا که کاربر هم می‌تواند با دوربین سلفی و هم با دوربین اصلی به صورت همزمان فیلم‌برداری کند.

آنر X20 5G

به‌عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی، یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را شاهد هستیم که به گفته‌ی آنر می‌توان در مدت زمان تنها ۱۵ دقیقه، با شارژر ۶۶ واتی که آداپتور آن درون جعبه هم وجود دارد، آن را تا ۵۰ درصد شارژ کرد. این روزها پرچم‌دارهای جدید از آداپتور درون جعبه برخوردار نیستند و به همین خاطر وجود آداپتوری با این سرعت در جعبه‌ی یک گوشی بسیار اتفاق خوشایندی است.

آنر X20 5G

از سایر قابلیت‌های خوب آنر X20 5G می‌توان به تجهیز آن به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، پورت USB-C، حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور و اینترنت ۵G اشاره کرد که در مجموع آن را به یک میان‌رده‌ی خوب و قدرتمند تبدیل می‌کنند.

آنر X20 5G آنر X20 5G

آنر X20 5G در سه رنگ مشکی سفید و آبی و با قیمت حدودا ۲۹۵ دلار، ۲۵۰ یورو و ۱۸۹۹ یوآن برای مدل ۶/۲۸ گیگابایتی، ۳۴۰ دلار، ۲۹۰ یورو و ۲۱۹۹ یوآن برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۳۸۵ دلار، ۳۳۰ یورو و ۲۴۹۹ یوآن برای مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی در بازار کشور چین در دسترس قرار خواهد گرفت. اینکه آنر می‌خواهد این گوشی را در بازار کشورهای دیگر هم به فروش برساند یا خیر فعلا مشخص نیست و برای مطلع شدن از این بابت باید منتظر بمانیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا